سفیر کشور برزیل در ایران ضمن استقبال از اتصال بورس ایران و این کشور گفت: این موضع ایده خوبی است تا بر اساس آن یک تابلوی مشترک بین بورس‌های سائاپائولو و تهران به وجود آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، «رودریگو دی آزردو سانتوس» سفیر کشور برزیل در ایران در گفتگو با برنامه سفیران که شب گذشته از شبکه پنج سیما پخش شد، گفت: در سال‌های اخیر تعاملات بسیار خوبی بین ایران و برزیل به وجود آمده که بر این اساس آمارهای سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد کایران و برزیل چیزی حدود ۲.۶ دهم میلیارد دلار مبادلات تجاری با همدیگر داشته اند.

وی افزود: البته قسمت اعظمی از این رقم را صادرات کشور برزیل به ایران تشکیل می‌دهد و ما می‌بینیم که میزان صادرات ایران به کشور برزیل خیلی کم بوده و امیدواریم که ایران هم بتواند میزان صادرات خودش را به کشور برزیل بسیار گسترش و توسعه بدهد.

سفیر کشور برزیل در خصوص اتصال بورس ایران به برزیل گفت: من مطمئن هستم که طرف برزیلی مطرح کردن یک چنین ایده و چنین پیشنهادی برایش بسیار جالب خواهد بود.

وی افزود: این موضوع ایده خوبی است همان طور که می‌دانید در سائوپائولو بزرگترین بورس امریکای لاتین قرار دارد و این بورس تحت استاندارد‌های بین المللی قوانین خودش را اجرا و کار می‌کند. بنابراین این موضع ایده خوبی است تا بر اساس آن یک تابلوی مشترک بین بورس‌های سائاپائولو و تهران به وجود آید.

سانتوس اظهار داشت: از سوی دیگر بورس ایران باید بتواند همکاری‌های خود را با بورس کشور‌های دیگر گسترش دهد. به همین دلیل در حال حاضر شاهد هستیم که بورس ایران و بانک مرکزی کار‌های خوبی در این زمینه دارند و میزان شفافیت و همچنین ارتقای سیستم‌های حسابداری خودشان و تطابقش با استاندارد‌های جهانی را در زمره کار‌های خود قرار داده اند.

سفیر کشور برزیل در ایران در ادامه درباره صحبت‌های رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفت: باید رجزخوانی را از حقیقت جدا کرد، سیاست خارجی با رجزخوانی تفاوت زیادی دارد.

وی با بیان این که ایران تلاش می‌کند که از روش‌های صلح آمیز مشکلات و چالش‌های پیش روی خودش را حل کند افزود: من توجهی به رجزخوانی‌ها نمی‌کنم. به نظر بنده آنچه مهم است عملکرد یک کشور است که ایران عملکرد مهم و مثبتی دارد.

سانتوس اذعان داشت: البته برجام برای ایران به خوبی اجرا نشد و ایران به تعهدات خودش به خوبی پایبند بوده و این موضوع را اثبات کرده است. بنابراین سایر اعضا هم باید به این توافق هسته‌ای پایبند باشند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=105004
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

استقبال از اتصال بورس ایران و برزیل
استقبال از اتصال بورس ایران و برزیل
استقبال از اتصال بورس ایران و برزیل
استقبال از اتصال بورس ایران و برزیل
استقبال از اتصال بورس ایران و برزیل