مدیرعامل بورس کالا اعلام کرد: از ابتدای فعالیت های بورس کالا تا پایان دوره ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۶، ارزش بورس کالا با رسیدن به ۱۰۳.۵۰۰ میلیارد تومان به یک رکورد تاریخی دست پیدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، حامد سلطانی نژاد امروز در یک نشست خبری اظهارداشت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۴ هزار تن محصول به ارزش ۴۴۶ هزار میلیارد تومان در تالارهای بورس کالا معامله شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل با ۳۳ درصد رشد مواجه شده است.

مواد صنعتی و معدنی

وی در ادامه افزود: در این دوره مالی در گروه مواد صنعتی و معدنی ۷.۹۱۱ هزار تن محصول به ارزش ۱۸۲.۷۲۰ میلیارد ریال معامله شد که ۲۹ درصد افزایش را تجربه کردیم. همچنین در گروه محصولات کشاورزی ۲.۷۹۱ هزار تن محصول به ارزش ۳۱.۲۲۹ میلیارد ریال خرید و فروش شد که ۱۹ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

محصولات پتروشیمی

مدیر عامل بورس کالا گفت: افزون بر این در بخش محصولات پتروشیمی در دوره ۱۱ ماهه سال ۹۶ به میزان ۳.۶۷۳ هزار تن به ارزش ۱۳۸.۶۸۵ میلیارد ریال معامله شد که ۳۳ درصد رشد به دست آمده است. از سویی دیگر در بخش محصولات فرآورده های نفتی در این دوره به میزان ۹.۵۹۵ هزار تن به ارزش ۸۹.۱۵۳ میلیارد ریال معامله شد که ۴۸ درصد رشد به دست آمده است.

بازار بدهی

وی همچنین در بازار بدهی در دوره ۱۱ ماهه سال ۹۶ به میزان ۱۶۰ هزار تن به ارزش ۳.۵۷۰ میلیارد ریال معامله شد که ۱۶۷ درصد افزایش شکل گرفته است. سلطانی نژاد افزود: در بازار طلا نیز در دوره ۱۱ ماهه سال شاهد رشد ۳۹ درصدی در معاملات بوده ایم. در نهایت و در مجموع ۲۴ هزار تن محصول به ارزش ۴۴۶ هزار میلیارد تومان در بورس کالا در سال جاری معامله شده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=104797
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رکورد ارزش معاملات بورس کالا شکست
رکورد ارزش معاملات بورس کالا شکست
رکورد ارزش معاملات بورس کالا شکست
رکورد ارزش معاملات بورس کالا شکست
رکورد ارزش معاملات بورس کالا شکست