- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

سکه گوی رقابت را از بازارهای دیگر ربود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، در دی ماه گذشته میانگین شاخص کل بورس به عدد ۹۷ هزار و ۵۶ واحد رسید که نسبت به آذر ماه ۵.۲ درصد رشد داشت.
در این ماه میانگین قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و قیمت هر دلار بازار آزاد ۴۳ هزار و ۱۷۴ ریال ثبت شد که به ترتیب نسبت به ماه قبل ۴.۷ درصد و ۳.۶ درصد رشد یافته اند. همچنین هر یورو به طور میانگین به قیمت ۵۳ هزار و ۳۲۳ ریال به فروش رفته است که نسبت به آذر ماه ۶.۳ درصد افزایش نشان می دهد.
همچنین نگاهی به آخرین وضعیت بازارهای مالی جهان در ماه ابتدایی سال جدید میلادی بیانگر آن است که در دی ماه قیمت هر بشکه نفت اوپک به طور میانگین ۶۵ دلار و هشت سنت به فروش رفته که نسبت به ماه قبل ۷.۲ درصد رشد دارد.
در این بررسی شاخص داوجونز جهانی به ۳۱۵۹.۱ واحد رسیده و رشد ۴.۶ درصدی را در دی ماه ثبت کرده است؛ میانگین صنعتی داو جونز یک شاخص اقتصادی بازار آزاد است که در آن ۳۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک مورد بررسی قرار می گیرد.
در بازارهای جهانی، قیمت هر اونس طلا در به طور میانگین به یک هزار و ۳۱۹ دلار و یک سنت رسید که نسبت به ماه قبل ۴ درصد رشد داشت.
همچنین در این ماه ارزش هر دلار آمریکا در برابر یورو و یوان چین ۱.۷ درصد افت کرد و در برابر ین ژاپن نیز ۰.۳ درصد تضعیف شد.
کاهش ارزش دلار در برابر ارزهای عمده یکی از علل اصلی افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی در این ماه بوده است.

انتهای پیام