مدیر شعب بانک کشاورزی در استان بوشهر ضمن اشاره به حمایت کامل این بانک از صادرات محصولات کشاورزی گفت: بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات حمایت از صادرات محدودیتی ندارد اما به هر حال محدودیت هایی در حوزه بازرگانی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول از بوشهر، محمدحسن رزاق‌منش در رابطه با حمایت از تولیدات کشاورزی در استان بوشهر تصریح‌کرد: برنامه داریم بیشترین حمایت را از پرورش ماهی در قفس داشته باشیم که به تثبیت اشتغال در منطقه کمک می کند.
وی در خصوص حمایت بانک کشاورزی از صادرات خرما گفت: استان بوشهر بیشترین صادرات را به کشور روسیه دارد. البته حجم عظیمی از تسهیلات صندوق توسعه ملی به محصولات کشاورزی از جمله خرما و میگو پرداخت شده ضمن اینکه ما محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات به تولید محصولات کشاورزی نداریم.
رزاق منش با اشاره به اینکه بزرگترین ذخایر نفت وگاز کشور در استان بوشهر قرار دارد گفت: چهار محصول عمده این استان، گندم، نخیلات، پرورش میگو و کشت گوجه فرنگی خارج از فصل است که گوجه‌فرنگی بیشتر به قطر، خرما به روسیه و میگو به کشورهای آسیایی صادر می شود.
وی افزود: در زمینه پرورش میگو هفتاد درصد تولید میگو درکشور در استان بوشهر صورت می‌گیرد.
مدیرشعب استان بوشهر ادامه داد: در سال ‌های ۷۵ و ۷۶ تسهیلات چشمگیری از طرف بانک کشاورزی به منظور حمایت از صنعت صید و فرآوری میگو به متقاضیان داده شده و اکنون هشتاد درصد این میگوها به خارج از کشور صادر می شود که ۶۰میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته است.
وی همچنین عنوان کرد: ۱۵۷۰۳فقره تسهیلات در حوزه باغداری توسط بانک‌کشاورزی در استان بوشهر به متقاضیان پرداخت شده است.
رزاق منش در مورد بیمه محصولات کشاورزی گفت: از سال ۹۴ تا آخر سال۹۶ بیش از ۱۲۰هزار بیمه نامه در بخش زراعت دام و طیورو امثالهم صادر شده که در این میان ۱۰۴میلیارد غرامت هم به خسارت دیدگان در این استان پرداخت شده است.
مدیرشعب استان بوشهر در ادامه با اشاره به این نکته که در استان بوشهر هیچ زوجی در صف انتظار وام ازدواج نیست اذعان داشت: پس از طرح ضربتی وام ازدواج ۱۶۲۹ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.
وی در خصوص مسئولیت اجتماعی بانک کشاورزی در استان بوشهر گفت: در سال ۱۳۹۴، یک میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شد. و در سال ۹۵، ۹۰میلیون ریال جهت آزادسازی زندانیان غیرعمد(دیه) اختصاص یافت. همچنین برای کودکان بی سرپرست بهزیستی و کمیته امداد هم ضیافت افطاردر ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
رزاق‌منش همچین گفت: براساس تفاهمنامه بانک کشاورزی و وزارت آموزش و پروش در قالب طرح “بانکپذیری” تمام کودکان و نوجوانات ایران می‌توانند با نظام بانکی و عملکرد آن آشنا شوند.
وی در ادامه درخصوص بخشودگی جرائم دیرکرد در استان بوشهر اظهارداشت: ۴۸۰۰ فقره پرونده تاکنون تعیین تکلیف شده است و علاوه بر این سال گذشته ۲۸۵ میلیارد ریال اعتبار به امر بخشش جرائم دیرکرد و امسال هم ۱۰۰میلیاردریال تخصیص داده شده است.
در بحث طرح اشتغال روستایی نیز بانک کشاورزی به همراه ۳بانک دیگر عامیلت پرداخت تسهیلات را برعهده دارد که در روستاهای کمتر از ۱۰هزارنفر متقاضیان می‌توانند با تکمیل پرونده درخواست دریافت وام بدهند.
مدیرشعب استان بوشهر همچنین با اشاره به بحث رونق تولید گفت: سال گذشته بانک‌کشاورزی بانک برتر استان شد و توانست۴۴۰ میلیارد ریال وام بدهد. امسال هم ۱۷۰میلیارد ریال تاکنون وام پرداخت شده است.
وی درخصوص مشتریان بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: ما ۴۳۰ شعبه در استان بوشهر داریم، یعنی به ازای هر ۲۷۰۰ نفر جمعیت یک واحد بانکی در استان وجود دارد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=104226
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک کشاورزی آمادگی حمایت کامل از محصولات کشاورزی را دارد
بانک کشاورزی آمادگی حمایت کامل از محصولات کشاورزی را دارد
بانک کشاورزی آمادگی حمایت کامل از محصولات کشاورزی را دارد
بانک کشاورزی آمادگی حمایت کامل از محصولات کشاورزی را دارد
بانک کشاورزی آمادگی حمایت کامل از محصولات کشاورزی را دارد