رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه گفت: شرکت‌های بیمه گذار حاضر نیستند به دلیل سیم کشی‌های غیر استاندارد و عدم فاصله مناسب مغازه‌ها از یکدیگر این مغازه‌ها را بیمه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، امیر قدیمی‌نژاد در خصوص آتش سوزی اخیر در بازار تهران گفت: متاسفانه در چند روز گذشته یکی از پاساژهای بازار حمام چال سرای حامد دچار آتش سوزی شد و تمام ۹۰ واحد صنفی که در این پاساژ بودند کامل در آتش سوختند.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه ادامه داد: این پاساژ ۳ طبقه فروشگاه و دو طبقه انبار در متراژهای مختلف داشت که با توجه به نزدیکی شب عید تمام آنها مملو از جنس بود به طوری‌که برآورد ما از میران خسارت وارد شده به مالکان این واحدها نزدیک به ده میلیارد تومان است.

وی در خصوص بیمه بودن پاساژ گفت: متاسفانه عمده مشکل تمام فعالین بازار تهران از ۱۵ خرداد تا مولوی همین مشکل بیمه است بعد از اتفاق پلاسکو فضای خوبی برای بیمه کردن مغازه‌ها شروع شد اما شرکت‌های بیمه گذار حاضر نیستند به دلیل سیم کشی‌های غیر استاندارد عدم فاصله مناسب مغازه‌ها از یکدیگر این مغازه‌ها را بیمه کنند کما اینکه علت آتش سوزی این پاساز نیز مستهلک بودن کنتور برق اعلام شد.

قدیمی‌نژاد افزود: شهرداری چندین بار بابت عدم ایمنی پاساژ هشدار داده بود اما با وجود قدمت بالای این محدوده و بافت فرسوده‌ای که دارند سخت است مالک یک مغازه یا در نهایت یک پاساژ خود بخواهد این مشکلات را حل کند آنها فقط می‌توانند مغازه خود را بیمه کنند که آن هم بیمه گذار قبول نمی‌کند در نهایت این می شود که بیش از ۱۵۰ کاسب به طور کامل سرمایه خود را از دست دادند و همانند کسبه پلاسکو صفر شده‌اند.

وی تاکید کرد: حل این مسئله نیازمند یک عزم عمومی است که دیگر کسی یک شبه اینطور نابود نشود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=104159
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

هیچ بیمه گذاری مغازه‌های بازار را بیمه نمی‌کند
هیچ بیمه گذاری مغازه‌های بازار را بیمه نمی‌کند
هیچ بیمه گذاری مغازه‌های بازار را بیمه نمی‌کند
هیچ بیمه گذاری مغازه‌های بازار را بیمه نمی‌کند
هیچ بیمه گذاری مغازه‌های بازار را بیمه نمی‌کند