بورس‌های آسیایی در نخستین روز معاملات هفته مانند بورس‌های وال استریتی که هفته گذشته دچار افت شدند، روندی کاهشی را تجربه کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از رسیدن بسیاری از شاخص‌های جهانی به بالاترین سطوح چند سال اخیر، افزایش عرضه سهام در کنار دریافت سود توسط سهامداران و انتشار گزارشات ناامیدکننده از شرکت‌های مهم تکنولوژی چون اپل، گوگل و الفابت، باعث روند کاهشی بازارها شد.

در نیویورک، شاخص ” داوجونز” پس از انتشار آمار مثبت اشتغال که بیشترین افزایش دستمزد طی ۹ سال اخیر را نشان داد، بیش از دو درصد ارزش خود را از دست داد. این خبر همچنین باعث شد نرخ بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا به بالاترین سطح چهار سال اخیر برسد و نگرانی‌ها از انقباضی‌تر شدن سیاست‌ها افزایش یابد.

هفته گذشته بازارهای سهام به دلیل افزایش بازده اوراق قرضه و دریافت سود سهام‌ها متحمل بار منفی شدند. این زیان هفته جاری هم در بازارهای آسیایی تداوم یافت و بازار توکیو معاملات صبح را با کاهشی ۲.۴ درصدی شروع کرد و به ۲۲۷۰۹.۰۲ واحد رسید، در هنگ کنگ شاخص ” هانگ سنگ” با ۱.۹ درصد کاهش به ۳۱۹۸۹.۴۸ واحد رسید و بورس سیدنی هم کار خود را با کاهش ۱.۶ درصدی به پایان برد.

اما در کره جنوبی، بورس سئول ۱.۶ درصد کاهش یافت، بورس سنگاپور نیز ۱.۴ درصد و بورس تایوان بیش از ۲ درصد کاهش یافتند. امسال شاخص‌های بورس‌های مانیل فیلیپین، جاکارتا اندونزی و ولینگتون نیوزلند هم متحمل زیان‌های سنگینی شده‌اند. در چین، شاخص “شانگهای کامپوزیت” با افت ۰.۲ درصدی به ۳۴۵۴.۷۳ واحد رسید.

گرگ مک کانا- رئیس استراتژی بازار ” آکسی تریدر” گفت: این یک شروع عصبی معاملات هفتگی برای معامله‌گران همه بازارها محسوب می‌شود، آنها نمی‌دانند که آیا معکوس شدن روند صعودی بازارهای آمریکا و عملکرد بد روز جمعه اتفاقی عادی بوده است یا شروع اتفاق بزرگ‌تری خواهد بود.

در معاملات روز جمعه، شاخص “داوجونز” با کاهش ۲.۵ درصدی در سطح ۲۵۵۲۰.۹۶ واحدی و شاخص “فوتسی ۱۰۰” لندن با کاهش ۰.۶ درصدی در سطح ۷۴۴۳.۴۳ واحدی بسته شده بودند.

هر یورو از ۱.۲۴۵۳ دلار به ۱.۴۴۵۵ دلار افزایش یافت، پوند از ۱.۴۱۱۶ دلار به ۱.۴۱۱۳ دلار کاهش یافت و هر دلار از ۱۱۰.۱۸ ین به ۱۰۹.۸۵ ین رسید. نفت ” وست تگزاس اینترمدیت” با ۴۹ سنت کاهش به ۶۴.۹۶ دلار در هر بشکه و نفت برنت با ۵۴ سنت کاهش به ۶۸.۰۴ دلار در هر بشکه رسید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=103751
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بورس‌های آسیایی قرمزپوش شدند
بورس‌های آسیایی قرمزپوش شدند
بورس‌های آسیایی قرمزپوش شدند
بورس‌های آسیایی قرمزپوش شدند
بورس‌های آسیایی قرمزپوش شدند