رییس پژوهشکده پولی و بانکی از سفارش بانک مرکزی به این پژوهشکده برای مطالعه درباره بیت کوین و پول های رمزی خبر داد و گفت: درحال مطالعه برای بررسی امکان ایجاد پول رمزی ملی هستیم.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی از سفارش بانک مرکزی به این پژوهشکده برای مطالعه درباره بیت کوین و پول های رمزی خبر داد و گفت: درحال مطالعه برای بررسی امکان ایجاد پول رمزی ملی هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، علی دیواندری صبح امروز (سه شنبه) و در نشستی خبری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا پژوهشکده پولی و بانکی، پژوهشی درباره بیت کوین انجام داده است یا خیر؟ اظهار داشت: رییس کل و معاون فناوری های نوین بانک مرکزی اظهارنظرهایی درباره بیت کوین و ارزهای رمزنگار داشته اند؛ ما نیز در پژوهشکده درباره پول های رمزنگار به سفارش بانک مرکزی در حال کار هستیم.
وی پول های مجازی را به دو دسته تقسیم کرد و افزود: دسته ای از این پول ها در بازار وجود دارد و به عنوان دارایی و موضوعی برای سرمایه گذاری مطرح است که موضوع بحث ما نیست؛ موضوع دیگر اقدام بانک های مرکزی دنیا برای انتشار پول های ملی خود به طور رمزنگار است مانند کاری که بانک مرکزی روسیه تصمیم گرفته تا آن را انجام دهد.
رییس پژوهشکده پولی و بانکی افزود: ما نیز در پژوهشکده پولی و بانکی طرح مطالعاتی انتشار پول ملی به طور رمزنگار را آغاز کرده ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه پژوهشکده برنامه ای برای حمایت از استارتآپ ها دارد یا نه، گفت: یکی از حامیان همایش شرکت ملی خدمات انفورماتیک است و شرکت های وابسته به بانک مرکزی و بخش خصوصی به طور عملی حمایت خود را از استارتآپ ها آغاز کرده اند.
وی با بیان اینکه پژوهشکده پولی و بانکی یک مرکز علمی است که فضا را برای استارتاپ ها ایجاد می کند، گفت: بانک مرکزی، شرکت های وابسته به آن و بخش خصوصی همگی علاقمند به حمایت از استارتاپ ها هستند و من نیز به طور شخصی علاقمند به این موضوع هستم.
رییس پژوهشکده پولی و بانکی تصریح کرد: در حال حاضر نیز اینگونه نیست که استارتاپ ها مورد حمایت نباشند اما ساختارهای بروکراتیک باید فضا را برای حمایت از نیروهای نخبه بازتر کنند و پژوهشکده نیز به عنوان مرکزی علمی این موضوع را پیگیری می کند.
دبیر هفتمین همایش بانکداری الکترونیک درباره امکان انعقاد قراردادهای همکاری بین بانک ها، شرکت های پرداخت و استارتاپ ها در حاشیه همایش امسال گفت: همایش بانکداری الکترونیک یک همایش صرفا حاکمیتی نیست و بخش تجاری آن نیز از بُعد معرفی محصول مهم است.
دیواندری در پاسخ به سوال دیگری درباره باقی ماندن برخی از محدودیت ها بعد از برجام در حوزه پرداخت و بانکداری الکترونیک و تسهیل شدن این موضوع با برگزاری همایش بانکداری الکترونیک اظهار داشت: این همایش می تواند در توسعه روابط بین المللی به ویژه در حوزه پرداخت موثر باشد.
دبیر هفتمین همایش بانکداری الکترونیک اظهارداشت: شرکت های بین المللی می توانند به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری به بانک های کشور کمک کنند؛ البته مخاطب همایش بانکداری الکترونیک بانک های خارجی نیستند و همایش های دیگری مانند همایش تجاری ایران و اروپا و سیاست های پولی و ارزی می تواند مخاطب آن باشد.
هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، باعنوان«نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی»در روزهای دوم و سوم بهمن ماه در برج میلاد تهران برگزارمی شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=102601
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رقیب بیت کوین می آید؟
رقیب بیت کوین می آید؟
رقیب بیت کوین می آید؟
رقیب بیت کوین می آید؟
رقیب بیت کوین می آید؟