بازارهای سهام آسیایی پس از شروع قدرتمندی که در ابتدای سال میلادی جاری داشتند، تحت تاثیر چشم‌انداز مثبت از اقتصاد جهانی، در حال پیشروی به سوی ثبت رکوردهای جدید هستند.

بازارهای سهام آسیایی پس از شروع قدرتمندی که در ابتدای سال میلادی جاری داشتند، تحت تاثیر چشم‌انداز مثبت از اقتصاد جهانی، در حال پیشروی به سوی ثبت رکوردهای جدید هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از بلومبرگ، بورس هنگ کنگ در حال ثبت بهترین رکورد خود از زمان بحران مالی جهانی است. شاخص “هانگ سنگ” در معاملات روز جاری ۰.۷ درصد افزایش یافت. معاملات سهام بازار ژاپن نیز روند رو به رشدی داشتند و سهام “سافت بانک” با بهره‌گیری از گمانه‌زنی‌ها درباره عرضه اولیه سهام واحد موبایل این شرکت، رشد شاخص “نیک کی ۲۲۵” را هدایت کرد. شاخص “تاپیکس” ژاپن ۰.۵ درصد افزایش یافت.

اما در استرالیا، شاخص “اس. اند. پی/ ای. اس. ایکس. ۲۰۰” به میزان ۰.۱ درصد افزایش یافت. شاخص‌های بورسهای هند، سنگاپور و تایوان نیز افزایش یافتند و شاخص “شانگهای کامپوزیت” چین نسبتا بدون تغییر باقی ماند. شاخص “ام. اس. سی. آی” منطقه آسیا- اقیانوسیه، با جهشی ۰.۸ درصدی توانست رشد خود از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون را به ۴.۹ درصد برساند و در بالاترین رکورد خود تاکنون قرار گیرد.

بهبود در اقتصاد جهانی خوش‌بینی سهامداران را در ابتدای سال ۲۰۱۸ را تقویت کرده و بازارهای سهام به رشد مستمری که در سال گذشته داشتند، ادامه می‌دهند. افزایش فروش در بخش خرده فروشی هم موجب خوش‌بینی نسبت به اقتصاد آمریکا شده و صورت‌های مالی بانک “جی. پی. مورگان” نشانه‌ای از این است که قانون اخیر کاهش مالیات‌ها باعث تقویت اقتصاد این کشور خواهد شد.

شتاب گرفتن نرخ رشد تورم در آمریکا از دیگر نشانه‌های بهبود اقتصاد جهانی پس از گذشت ۹ سال از رکود جهانی به شمار می‌رود. شاخص “اس. اند. پی. ۵۰۰” حدود ۰.۳ درصد افزایش یافت تا در مجموع امسال ۴.۲ درصد افزایش یافته باشد.

در بازار ارز، پس از تصمیم بانک مرکزی چین برای افزایش ارزش یوان به بالاترین سطح خود از ماه می ۲۰۱۶ تاکنون، ارزش یوان به بالاترین سطح دو سال اخیر رسید. ین و یورو تحت تاثیر احتمال عقب‌نشینی بانک‌های مرکزی اروپا و ژاپن از سیاست‌های محرک مالی خود، با افزایش ارزش خود روبرو شدند. ارزش یورو پس از جهش ۱.۴ درصدی روز جمعه، روز جاری نیز ۰.۱ درصد افزایش یافت و هر یورو به ۱.۲۲۱۱ دلار رسید. ین ژاپن نیز ۰.۳ درصد افزایش یافت و هر دلار با ۱۱۰.۶۹ ین مبادله شد.

شاخص دلار اسپات بلومبرگ، پس از کاهش ۰.۹ درصدی هفته گذشته، باز هم ۰.۳ درصد کاهش یافت تا ضعیف‌ترین عملکرد خود از زمان سپتامبر سال گذشته تاکنون را به ثبت برساند. از سوی دیگر، پوند انگلیس قوی‌ترین عملکرد خود از ماه ژوئن ۲۰۱۶ تا کنون- ماه برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا- را به ثبت رساند و به ۱.۳۷۳۷ دلار رسید.

ارزش بیت کوین نیز مجددا کاهش یافت و به حدود ۱۳۰۰۰ دلار رسید. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا روز جمعه ۲.۵۵ درصد رشد کرد و برای کل هفته ۷ واحد افزایش نشان داد. در استرالیا، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله با دو واحد افزایش به ۲.۷۷ درصد رسید.

بهای هر اونس طلا در بازار معاملات آتی پس از ثبت پنجمین رشد هفتگی متوالی، با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۳۴۲.۵۶ دلار رسید. نفت “وست تگزاس اینترمدیت” هم برای ششمین روز متوالی افزایش یافت و به ۶۴.۵۰ دلار در هر بشکه رسید.

بازارهای آمریکا روز دوشنبه به دلیل روز “مارتین لوتر کینگ” تعطیل هستند.

انتشار آمارهای رشد چین و اخبار مربوط به تشکیل دولت ائتلافی آلمان که هفته گذشته، پیشرفت‌هایی در آن به وجود آمده است، در هفته جاری مورد توجه سرمایه‌گذاران خواهد بود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=102485
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

روند صعودی بورس‌های آسیایی
روند صعودی بورس‌های آسیایی
روند صعودی بورس‌های آسیایی
روند صعودی بورس‌های آسیایی
روند صعودی بورس‌های آسیایی