نظام برنامه‌ریزی و بانکی ما قطعاً چالاکی و سرزندگی لازم را برای رسیدن به اهداف ندارند. ما به قافله توسعه‌‌ای که در غرب اتفاق افتاد نرسیدیم

وزیر کشور با بیان اینکه ما باید به رشد ۱۰ درصدی که رهبری گفته‌اند ایمان داشته باشیم، گفت: نظام بانکی و برنامه‌ریزی ما قطعاً چالاکی لازم برای رسیدن به اهداف را ندارد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول به نقل از فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشوردر نشست مشورتی با صاحبنظران اقتصادی و کارآفرینان برتر اظهار داشت: نظام برنامه‌ریزی و بانکی ما قطعاً چالاکی و سرزندگی لازم را برای رسیدن به اهداف ندارند. ما به قافله توسعه‌‌ای که در غرب اتفاق افتاد نرسیدیم و باید با سرعت جبران کنیم. باید به رشد هشت درصد اقتصادی که رهبری گفتند ایمان داشته باشیم و این سرعت کافی نیست. باید رویکرد را عوض کنیم. ما ظرفیت‌های زیادی داریم و همه مؤلفه‌های توسعه را داریم.

وی با بیان اینکه روند اقتصاد کشور، نسبت به دولت قبل بهتر است و واقعاً حرکت های خوبی انجام شده اظهار داشت: رکود تبدیل به رونق شده و تورم کنترل شده است. ثبات بیشتری نسبت به قبل ایجاد شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: روند اقتصاد ما یک روند سینوسی است در حالی که باید مستمر و فزاینده و پایدار باشد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه دولت قطعاً انگیزه اینکه بدون بخش خصوصی و مردم کار کند را ندارد خاطرنشان کرد: دولت از ابتدا هم با همین رویکرد حرکت کرده است.

وی با اشاره به ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت کشور اظهار داشت: انصافاً هم این معاونت فعّال است. امّا با مشکلات ساختاری مواجه هستیم که همچنان حاکم است و برخی مسائل سیاسی و امنیتی وجود دارد که نباید ما را با کشورهای دیگر مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما، کشوری امن و کاملاً باثبات است تصریح کرد: حوادثی که اخیراً رخ داد در همه کشورها اتفاق می‌افتد. اساس امنیت در کشور پابرجاست و در سایر حوزه‌ها هم همینطور است.

وزیر کشور با بیان اینکه نظام اداری ما واقعاً کشش لازم را ندارد تصریح کرد: برخی عادات در مدیران ما باید تغییر یابد. وقتی پنج اختیار را به یک مدیر می‌دهیم، او ابهت خود را در آنها می‌بیند و وقتی یکی را از او می‌گیریم، فکر می‌کند همه چیز را از او گرفته‌ایم.

رحمانی فضلی افزود: چندبار به رئیس جمهور نامه نوشتیم و اعلام کردیم که حاضریم مرکز کلینیک تولید را در وزارت کشور راه‌اندازی کنیم تا وضعیت واحدهای تولیدی که مشکل دارند را بررسی کند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=102198
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

وزیرکشور: نظام بانکی ما چالاکی لازم را ندارد
وزیرکشور: نظام بانکی ما چالاکی لازم را ندارد
وزیرکشور: نظام بانکی ما چالاکی لازم را ندارد
وزیرکشور: نظام بانکی ما چالاکی لازم را ندارد
وزیرکشور: نظام بانکی ما چالاکی لازم را ندارد