- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

بستن برخی نمادها به دلایل مسائل قضایی

وزیر اقتصاد دلیل بسته بودن برخی نمادها در بورس را مسئله قضایی آنها اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1]، مسعود کرباسیان درباره بستن قراردادهای مبادله پولی دو طرفه افزود: هفته پیش یکی از بانکهای ترکیه با بانک ملی ایران قرارداد مبادله لیر و ریال را منعقد کرد و این موضوع را با توجه به اینکه زمانبر است با کشورهای دیگر نیز دنبال می کند.
کرباسیان درباره باز شدن نمادهای بسته بورس نیز گفت: در بورس از ۳۷ نماد بسته ۲۰ نماد باز شده و در فرابورس تعداد نمادهای بسته از ۱۲ نماد به ۸ و در بانکها از ۸ به ۴ نماد کاهش یافته است.
وی دلیل بسته بودن برخی نمادها را مسئله قضایی آنها اعلام کرد.
وزیر اقتصاد گفت: اکنون فقط یک بانک دولتی داریم که نماد آن بسته است و در یک ماه گذشته مجمع همه بانکها جز یک بانک برگزار شده و صورت های شفاف مالی آنها ارائه می شود.
کرباسیان درباره فروش سهام کنتورسازی نیز گفت: از امروز دوهزار سهم را می توانند بفروشند و پولش را بگیرند.
وی گفت: در سال ۹۲ سهم نفت در اقتصاد کشور ۴۳ درصد بود در حالی که این سهم در سال ۹۶ به ۲۶ درصد کاهش و جایگزین آن درآمدهای مالیاتی و دیگر درآمدهای دولت شده است.
کرباسیان افزود: مالیات سهم بیشتری در بودجه بدست آورده است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا قاچاق پوشاک در پنج سال گذشته پنج برابر شده یا نه؟ گفت: با انجمن پوشاک جلساتی گذاشته ام و به توافقاتی رسیده ایم.
وزیر اقتصاد افزود: تعرفه ۵۵ درصدی برای واردات پوشاک آماده موجب شده است ورود این کالاها از مسیر غیررسمی به سمت ورود رسمی متمایل شود.
کرباسیان گفت: از یک ماه پیش نیز سهمیه ورود پوشاک به مناطق آزاد مشخص شد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا مناطق آزاد از تولید داخل حمایت می کنند گفت: این مناطق به این سمت رفته اند.
کرباسیان افزود: ازجمله انتقادهایی که به مناطق آزاد داشتم قرار گرفتن گمرک در ورودی این مناطق بود که اکنون این اتفاق افتاده است.
وی گفت: قاچاق کالا نیز از مناطق آزاد کم شده است.

انتهای پیام