- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

پیش‌بینی سود ۸۱۶ ریالی “سِپ”

شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش برای هر سهم در سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۹۶ مبلغ ۸۱۶ ریال درآمد پیش‌بینی کرد که در ۹ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۶، با پوشش ۷۲ درصدی، ۵۸۵ ریال آن را محقق کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1]، شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش که با نماد “سپ” در بازار سهام درج شده است با سرمایه ۱,۸۰۰,۰۰۰ میلیون ریالی،برای هر سهم پس از کسر مالیات بر اساس صورت های مالی حسابرسی نشده سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه سال ۹۶، مبلغ ۸۱۶ ریال درآمد پیش‌بینی کرد که در ۹ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۶، با پوشش ۷۲ درصدی ۵۸۵ ریال از این مبلغ را محقق کرده است.در عین حال این شرکت مبلغ ۹۰۲ ریال سود در سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۹۵ برای هر سهم پس از کسر مالیات کسب کرده بود.

سود (زیان) ناخالص و عملیاتی
شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه سال ۹۶ مبلغ ۱,۹۱۶,۷۵۹ میلیون ریال “سود (زیان) ناخالص” پیش‌بینی کرده که در ۹ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۶ به میزان ۱,۵۹۵,۹۶۱ میلیون، معادل ۷۵ درصدی را محقق کرده که این رقم به نسبت دوره مشابه در سال گذشته از رشد ۷ درصدی برخوردار بوده است. همچنین «سپ» در سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه سال ۹۶ نیز مبلغ ۱,۸۰۷,۱۱۰ میلیون ریال را به‌عنوان سود(زیان) عملیاتی پیش‌بینی کرده که در ۹ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۶، به میزان ۷۲ درصد از این رقم به مبلغ ۱,۲۹۵,۸۵۱ میلیون ریال را پوشش داده است.
صورت های مالی این شرکت نشان می دهد، سود(زیان) خالص پس از کسر مالیات «سپ» بر اساس سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه سال ۹۶ مبلغ ۱,۴۶۸,۱۹۵ میلیون ریال است که در ۹ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۶ با پوشش ۷۱ درصدی ۱,۰۵۳,۷۵۱ میلیون ریال از این مبلغ را محقق کرد.
بر اساس این گزارش، شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش “سود عملیاتی” هر سهم را در سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه سال ۹۶ مبلغ ۱۰۰۴ ریال در صورت های مالی درج کرده که در ۹ ماه منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۶ با تحقق ۷۲ درصد از این مبلغ، رقم ۷۲۰ ریال سود عملیاتی برای هر سهم به‌دست‌ می آید.
همچنین بر اساس صورت های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه سال ۹۵ «سپ»، این شرکت مبلغ ۱۳۶۷ ریال “سود عملیاتی” برای هر سهم را محقق کرده بود.
در نهایت شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش برای هر سهم در سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۹۶ مبلغ ۸۱۶ ریال درآمد پیش‌بینی کرده است.

قراردادهای «سپ»
بر اساس پیش‌بینی‌ها درآمدهای شرکت «سپ» از قراردادهای خدماتی در سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه سال ۹۶ با ۴ قرارداد در کل ۴,۰۴۴,۷۰۷ میلیون ریال برآورد شد که در ۹ ماه ابتدای این سال مالی مبلغ ۲,۹۷۴,۰۴۹ میلیون ریال از این درآمد پوشش داده‌است.
پیش‌بینی درآمدهای حاصل از ارائه خدمات کارت‌خوان مبلغ ۳,۲۰۵,۰۳۹ میلیون در دوره یک ساله است که در ۹ ماه منتهی به ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ معادل ۲,۳۵۶,۶۴۶ میلیون ریال از آن را محقق کرده است.
همچنین این شرکت رقمی معادل ۳۵۶,۲۰۱ میلیون ریال درآمد حاصل از موبایل در سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه سال ۹۶، برای خود پیش‌بینی کرد که در ۹ ماه ابتدای این سال مالی ۲۶۱,۹۱۳ میلیون ریال از این رقم را به دست آورده است.
پیش‌بینی درآمد این شرکت از محل فعالیت‌های اینترنتی و قبوض در دوره یادشده ۱۶۱,۷۸۲ میلیون ریال بوده که در ۹ ماه منتهی به ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ معادل ۱۱۸,۹۵۸ میلیون ریال از این مبلغ را پوشش داده وهمچنین درآمد شرکت سپ در یک سال از بخش سایر کارمزدهای POS معادل ۳۲۰,۵۳۰ میلیون ریال است در ۹ ماه منتهی به ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ رقمی معادل ۲۳۵,۶۸۴ میلیون ریال محقق شد..
ترکیب صاحبان شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با نماد “سپ” و سرمایه ۱,۸۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به شرح زیر است:
بانک رفاه با ۵۴۰ میلیون سهم، ۳۰ درصد مالکیت را در دست دارد.
بانک سامان با ۵۰۱ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۱۵۸ سهم ۲۷.۸۷ درصد از مالکیت را در دست دارد.
گروه توسعه مالی و اقتصادی سامان با ۲۷۳ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۹۵۴ سهم ۱۵.۲۱ درصد از مالکیت را در دست دارد.
بیمه سامان با ۲۷۰ میلیون سهم ۱۵ درصد از مالکیت را بر عهده دارد.
شرکت سرمایه گذاری سرآمد اندوخته سازان فردا با ۹۰ میلیون سهم ۵ درصد از مالکیت را بر عهده دارد.
شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری نگین توسن با ۷۰ میلیون و ۹۷۶ هزار ۷۶۸ سهام ۲.۹۸ درصد مالکیت را در دست دارد

انتهای پیام