- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

وام‌فروشی روش جدید کلاهبرداری

رئیس پلیس فتای هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری اینترنتی در استان خبر داد و گفت: متاسفانه شهروندان نکات امنیتی را در فضای مجازی رعایت نمی‌کنند و هنگام استفاده از آن سهل‌انگاری ‌می‌کنند.

به گزارش ، در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتای هرمزگان قرار گرفت. برابر اظهارات شاکی، در فضای مجازی آگهی با عنوان فروش وام روبه‌رو شده که پس از تماس با فردی ناشناس مبلغ دو‌میلیون ریال را به ‌حساب وی واریز کرده که پس از گذشت مدت‌زمان طولانی، متهم از پرداخت وام به شاکی خودداری کرده است.

در روند رسیدگی به پرونده، تعداد ٨نفر از شهروندان بندرعباسی نیز به پلیس فتا مراجعه و بیان داشتند که فردی ناشناس از همین طریق از آنها کلاهبرداری کرده است. با توجه به حساسیت پرونده و تعداد شاکیان، با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم به هویت «ف.د» شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی و رعایت اصل غافلگیری دستگیر شد.

در بازجویی به‌ عمل‌آمده، متهم اظهار کرد: با توجه به مرگ پدرش در بچگی از لحاظ مالی در مضیقه بوده و برای پرداخت شهریه دانشگاه اقدام به درج آگهی فروش وام در فضای مجازی کرده است. برابر تحقیقات انجام‌شده و در بازجویی‌های صورت‌گرفته مشخص شد متهم با انجام این عمل از ۴٠نفر مبلغ ٨٠٠‌میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

به شهروندان توصیه می‌کنم فریب کلاهبرداران را نخورند و برای دریافت وام بایستی به مبادی مربوطه مراجعه نمایند و به‌ راحتی در فضای مجازی به افراد ناشناس اعتماد نکنند.

با رشد فضای مجازی در جامعه، کلاهبرداران از روش‌های نوینی برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند که شهروندان می‌بایست آگاهی خود را درخصوص فضای مجازی افزایش دهند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.