- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

گران‌ترین خانه‌های تهران کجاست؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد که گران‌ترین خانه‌ها در منطقه یک و ارزان‌ترین در منطقه ۱۸ تهران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1] به نقل از خبرآنلاین، تهران در حال حاضر به ۲۲ منطقه تقسیم می‌شود؛ مناطقی که بنا به روایت رسمی آمارها، در حوزه مسکن تفاوت قیمت‌های بسیار دارند.

گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد در میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۱۰ میلیون و ۶۳۷ هزار تومان به منطقه یک و کمتر آن با ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق دارد. در حوزه اجاره نیز این تفاوت قیمت بسیار محسوس است.

این در شرایطی است که بیشترین معاملات مربوط به منطقه ۵ با ۲ هزار و ۶۵۵ فقره معامله و کمترین مربوط به منطقه ۱۹ با ۱۱۰ فقره معامله است.

براساس گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت یک واحد مسکونی در آذرماه امسال در منطقه ۲ تهران نیز ۷ میلیون و ۶۳۴ هزار تومان، منطقه ۳ حدود ۸ میلیون و ۹۷۷ هزار تومان، منطقه ۴ حدود ۵ میلیون و ۲۲۹ هزار تومان، منطقه ۵ حدود ۵ میلیون و ۹۷۸ هزار تومان، منطقه ۶ حدود ۶ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان، منطقه ۷ حدود ۴ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان و منطقه ۸ حدود ۴ میلیون و ۹۶۳ هزار تومان بود.

بنا به روایت آمارها، از منطقه ۹ تا ۲۱ تهران، البته به جز منطقه ۱۳ و ۲۲، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی از حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه ۱۳ تهران ۴ میلیون و ۵۲۸ هزار تومان و منطقه ۲۲ حدود ۴ میلیون و ۵۷۸ هزار تومان است.

 

گران‌ترین خانه‌های تهران کجاست؟