- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

ترامپ: باید بساط لاتاری را جمع کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید کسانی که با قرعه‌کشی سالانه وزارت خارجه به آمریکا می‌آیند و شهروند می‌شوند، بهترین‌های کشورشان نیستند و این برنامه به یک فاجعه برای آمریکا بدل شده و باید زودتر بساطش جمع شود.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1] به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در کمپ‌دیوید به سر می‌برد، امشب در یک کنفرانس خبری زنده در برابر خبرنگاران حاضر شد.

این کنفرانس پس از رایزنی ترامپ و تیم سیاسی و امنیتی‌اش با رهبران کنگره در اقامتگاه کمپ‌دیوید برگزار شد. در ابتدای این کنفرانس، «پاول رایان» رئیس مجلس نمایندگان از دستاوردهای بزرگ ملت آمریکا در سال ۲۰۱۷ (سال زمامداری ترامپ) و طرح‌ریزی برنامه‌های جدید برای افزایش سهم مردم آمریکا از رونق اقتصادی این کشور، سخن گفت.

ترامپ هم البته از تلاش برای تقویت ارتش کشورش و جلوگیری از ورود مواد مخدر به آمریکا در سال ۲۰۱۸ سخن گفت.

در بخش سوال و جواب رئیس‌جمهور آمریکا و خبرنگاران کشورش، ابتدا نظر ترامپ در خصوص کتاب «آتش و خشم» پرسیده شد؛ کتابی که در خصوص رفتار نابهنجار ترامپ در طی یک سال زمامداری در کاخ سفید نوشته شده و آقای رئیس‌جمهور را به شدت عصبانی کرده است.

ترامپ در رد مسائل مطرح‌شده در این کتاب گفت: «من به یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور رفتم؛ میلیاردها دلا پول درآوردم، ۱۰ سال در تلویزیون بودم و فقط با یک‌بار نامزدی، رئیس‌جمهور آمریکا شدم.»

وی همچنین نویسنده این کتاب را به پیروی از خبرنگارانی که «اخبار جعلی» در خصوص موفقیت‌های وی منتشر می‌کنند متهم کرد. ترامپ همچنین گفت «این خوب نیست که هر کس هر چیزی به ذهنش می‌رسد بتواند منتشر و کشور را ضعیف کند؛ بهرحال تکرار می‌کنم: نوشته‌های این کتاب، رویاپردازی است و من هیچ‌گاه با این فرد (نویسنده کتاب) در کاخ سفید ملاقات و مصاحبه نکرده‌ام.»

سوال بعدی در خصوص دیپلماسی المپیکی دو کره بود. روسای جمهور دو کره اخیراً از لزوم گفت‌وگوی دولت‌مردهایشان با یکدیگر در خصوص نحوه حضور ورزشکاران کره شمالی در المپیک زمستانی کره جنوبی سخن گفته‌اند.

ترامپ گفت: «رئیس‌جمهور کره جنوبی با من تماس گرفت و بخاطر موضع سرسختانه‌ام (در قبال کره شمالی) تشکر کرد. می‌دانید! ۲۵ سال اخیر، همه چیز دیدیم غیر از اتخاذ موضعی سخت.»

ترامپ در مقام کوتاه نیامدن از تهدیدات، موضعی که سال‌ها پیش در برنامه «در پیشگاه رسانه‌ها» اتخاذ کرده بود را یادآور شد و گفت: «تا وقتی رفتار آنها (کره شمالی) تغییر نکرده، شما باید رفتار مشخصی داشته باشید و باید برای انجام کاری مشخص آماده باشید.»

ترامپ افزود: «شاید پس از گفت‌وگوی آنها در خصوص المپیک، رویه گفت‌وگوهای دو کره ادامه یابد و من از این رویه ۱۰۰ درصد پشتیبانی خواهم کرد. ولی بدانید همانطور که خیلی‌ها می‌گویند، اگر سخنان و مواضع سرسختانه من نبود، الان هیچ صحبتی از گفت‌وگوهای المپیکی نبود.»

یکی از خبرنگاران پرسید: «آیا تمایلی به تماس تلفنی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دارید؟» ترامپ پاسخ داد: «مطمئناً، من همیشه به مذاکره اعتقاد داشته‌ام.»

ترامپ در پاسخ به سوالی در خصوص ارتباط میان ستاد تبلیغاتی‌اش و روسیه گفت: «هیچ زد و بندی میان من و روسیه نبود. البته بین هیلاری کلینتون، کمیته ملی دموکرات‌ها و روسیه زد و بندهایی بود که البته شما خبرنگاران به آن نمی‌پردازید.»