نرخ برابری یورو در مقابل دلار هفته گذشته برای چهارمین هفته پیاپی افزایش یافت و ۰.۲ درصد نسبت به هفته پیش از آن افزایش یافت.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی اینوستینگ قبرس که داده های اقتصادی را ثبت می کند، نرخ برابری یورو در مقابل دلار هفته گذشته برای چهارمین هفته پیاپی افزایش یافت و ۰.۲ درصد نسبت به هفته پیش از آن افزایش یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، با این حال بعد از ظهر دیروز (جمعه) نرخ برابری دلار در مقابل یورو بالا رفت.
خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها در پایان معاملات بعد از ظهر دیروز بازارهای جهانی بالا رفت، زیرا سرمایه گذاران پیش بینی کردند، افزایش کمتر از انتظار اشتغال غیرکشاورزی در آمریکا بر تصمیم بانک مرکزی این کشور برای افزایش چند باره نرخ بهره در سال ۲۰۱۸ تاثیر نخواهد گذاشت.
اشتغال غیر کشاورزی آمریکا در ماه دسامبر (آذر – دی) ۱۴۸ هزار واحد افزایش یافت در حالی که اقتصاددانان انتظار داشتند ۱۹۰ هزار واحد افزایش یابد. بازنگری آمار اشتغال در ماه های اکتبر (مهر – آبان) و نوامبر (آبان – آذر) نیز نشان می دهد افزایش اشتغال در این دو ماه روی هم ۹ هزار واحد کمتر از آمار اولیه آن بوده است.
پس از انتشار آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا توسط وزارت کار این کشور، ابتدا نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزهای اصلی اندکی کاهش یافت، اما سپس بالا رفت و روند صعود آن شتاب گرفت.
نرخ برابری دلار در مقابل ین در آخرین معاملات بعد از ظهر دیروز ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۱۳.۱۴ رسید، در حالی که نرخ برابری یورو در مقابل دلار با ۰.۲ درصد کاهش به ۱.۲۰ رسید.
شاخص دلار که نرخ برابری دلار را در مقابل ۶ ارز اصلی شامل یورو، ین ژاپن، دلار کانادا، پوند انگلیس، فرانک سوییس و کرون نروژ اندازه می گیرد، نسبت به پنج شنبه گذشته ۰.۱ درصد افزایش پیدا کرد.
به گزارش ایرنا، بانک مرکزی آمریکا که پس از وقوع رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ به منظور تقویت اقتصاد این کشور اقدام به بازخرید تریلیاردها دلار اوراق قرضه دولتی و کاهش نرخ بهره به حدود صفر کرده بود، از سال ۲۰۱۵ با کاهش نرخ بیکاری و افزایش سطح اشتغال در این کشور که مهمترین شاخص رونق اقتصادی به شمار می رود، تصمیم به افزایش نرخ بهره گرفت و در دسامبر همان سال برای نخستین بار نرخ بهره را افزایش داد.
نرخ بیکاری این کشور که پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ جهان به ۹.۴ درصد رسیده بود در سال ۲۰۱۷ به ۴.۱ درصد کاهش یافته است و انتظار می رود در سال ۲۰۱۸ بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را چند بار افزایش دهد.
افزایش نرخ بهره یا هزینه استقراض پول، با کاهش حجم پول در گردش به بالا رفتن ارزش پول کمک می کند.
مهمترین چالشی که بانک مرکزی آمریکا با آن روبروست این است که چطور نرخ تورم بسیار پایین این کشور را با نرخ بیکاری و بازارهای مالی اشباع شده در تعادل قرار دهد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=101784
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نرخ برابری یورو در مقابل دلارباز هم بالا رفت
نرخ برابری یورو در مقابل دلارباز هم بالا رفت
نرخ برابری یورو در مقابل دلارباز هم بالا رفت
نرخ برابری یورو در مقابل دلارباز هم بالا رفت
نرخ برابری یورو در مقابل دلارباز هم بالا رفت