- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

تقویت ۶۴۶ واحدی شاخص کل بورس

بورس اوراق تهران امروز شاهد اقبال خریداران برای جمع‌آوری سهام بود. هم‌زمان رشد قیمت دلار در بازار آزاد و انتظار برای انتشار گزارش‌ عملکرد ۳ ماهه سوم شرکت‌های صادرات‌محور باعث شد که سرمایه‌گذاری در بورس تهران امیدوارکننده باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، [1] شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه ۱۱ دی ماه ۹۶ با افزایش ۶۴۶ واحدی روی رقم ۹۶ هزار و ۲۰۷ واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۵۰ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۲۷۰ واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۷۵۵ واحدی به رقم ۱۰۳ هزار و ۲۶۸ واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۴۶۰ واحدی به رقم ۶۸ هزار و ۲۲۴ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۱۳۶۹واحدی عدد ۲۰۵ هزار و ۴۷۴ واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۲۵ واحدی روی رقم یک هزار و ۵۸ واحد ایستاد.
بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با ۴۸واحد، تاپیکو با ۴۲ واحد و فولاد مبارکه با ۳۹ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پازس دارو با ۱۱ واحد، بانک اقتصاد نوین با ۷واحد و گروه دارویی سبحان با ۶ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از ۲۴۶ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۶۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۲ هزار و ۸۱۰ نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های حق‌تقدم خرید سهام پتروشیمی داراب، حق‌تقدم خرید سهام پتروشیمی فسا، حق‌تقدم خرید سهام پتروشیمی جهرم، سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب، آ.س.پ، حق‌تقدم استفاده‌ نشده بیمه اتکایی امین، سیمان کردستان، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ایران دارو، کابل البرز، سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود، متوقف شدند.
امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۳۰۵ میلیون سهم توسعه معادن و فلزات به ارزش بیش از ۵۳.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده این سهم روبرو بود،‌ در گروه دارویی برکت نیز بیش از ۱۰۱.۵ میلیون سهم به ارزش ۱۵.۵ میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد، همچنین ۸۸.۵ میلیون سهم سازمان میراث فرهنگی به ارزش کمتر از ۱۶.۵ میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد.
در معدنی و صنعتی چادرملو اما امروز ۲۰ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۴ میلیارد تومان کدبه کد شد. همچنین ۴۶.۵ میلیون سهم ماشین‌سازی اراک به ارزش ۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه بود و در بیمه سینا کمتر از ۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان بین سهامداران داد و ستد شد.
امروز همچنین ۵ میلیون سهم ایران‌خودرو به ارزش کمتر از ۱.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو شد و ۲ میلیون سهم آسان پرداخت پرشین به ارزش ۳ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.
بر اساس این گزارش امروز بورس تهران شاهد اقبال معامله‌گران حقیقی برای جمع‌آوری سهام بود.

انتهای پیام