- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

تحلیل کیتکو از وضعیت بازار جهانی طلا

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ میلادی بهترین عملکرد خود را از سال ۲۰۱۰ میلادی ثبت کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1] به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، قیمت طلا در پایان مبادلات دسامبر با رشد ۱.۶۴ درصدی روبرو شده و در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز بیش از ۱۲.۶۷ درصد رشد داشته است. به نظر می رسد این بهترین عملکرد قیمت طلا از سال ۲۰۱۰ میلادی به شمار می رود.
بر اساس این گزارش قیمت طلا در آخرین لحظات مبادلات روز جمعه که در واقع روز پایانی مبادلات در سال ۲۰۱۷ بوده، با افزایش چشمگیری روبرو شد و توانست بار دیگر سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را بشکند.
جیم وایکوف تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: آرامش نسبی در بازارهای بین المللی طی هفته گذشته و آغاز تعطیلات سال جدید موجب شده است تا طلا و نقره بر مبادلات انجام شده در بازارهای جهانی تسلط زیادی داشته باشند و همین مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت این فلزات گرانبها داشته است.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، ۱۳۰۰ دلار در هر اونس همچنان سطح روانی مهمی برای قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ میلادی خواهد بود.
جورج گرو مدیر عامل موسسه سرمایه گذاری آر بی سی در این باره گفت: قیمت طلا در شرایط کنونی بالاتر از میانگین ۲۰۰ روز گذشته تثبیت شده است. اگر طلا بتواند طی روزهای آینده و با آغاز مبادلات در سال ۲۰۱۸ میلادی این سطح روانی را حفظ کند، می توان امیدوار بود که سرمایه گذاران بیشتری به بازار روی آورند.
وی افزود: به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار، اوراق قرضه آمریکا و قانون اصلاح مالیات ها در آمریکا قرار خواهد داشت.
برخی تحلیلگران اقتصادی از جمله تیم براون از موسسه سرمایه گذاری ام کی اس بر این باورند که طلا برای حفظ سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری کار سختی در پیش خواهد داشت.
نقره نیز در ماه دسامبر عملکرد مثبتی داشته و در پایان مبادلات روز جمعه با ۰.۸۴ درصد افزایش به بیش از ۱۷.۰۸ دلار رسیده است.
قیمت طلا پس از ثبت رشد ۳۰.۶۰ درصدی در سال ۲۰۱۰ میلادی، در سال ۲۰۱۷ میلادی بهترین عملکرد خود را ثبت کرده است. نمودارهای کیتکو نیوز نشان می دهد که ماه های فوریه، آوریل، ژوئن، سپتامبر بهترین ماه ها برای قیمت طلا در سال ۲۰۱۷ بوده است.
قیمت طلا در آغاز مبادلات سال ۲۰۱۷ میلادی کمتر از ۱۱۷۰ دلار بود و در ماه فوریه نزدیک به ۱۲۸۰ دلار رسید. قیمت طلا در ماه آوریل تا نزدیکی سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلار نیز افزایش یافت و این مساله بار دیگر در ماه ژوئن تکرار شد.
قیمت طلا در هشتم ماه سپتامبر به بیش از ۱۳۵۷ دلار رسید که این بالاترین رکورد در سال ۲۰۱۷ میلادی بوده است. از این به بعد بود که قیمت جهانی طلا یک روند نزولی را در پیش گرفت و تا اواسط دسامبر به کمتر از ۱۲۳۶ دلار رسید و این پایین ترین قیمت طلا از ماه جولای بود. البته قیمت طلا از اواسط دسامبر تاکنون روندی صعودی داشته است.
به نوشته طلا، از مهمترین رویدادهای اقتصادی سال ۲۰۱۷ می توان به افزایش ۳ باره نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تصمیم مقام های فدرال رزرو برای کاهش تراز مالی اشاره کرد.

انتهای پیام