- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

پیام هشدار بانکداران جهان به سرمایه‌گذاران بیت‌کوین

رئیس نهاد قانون‌گذار نظام بانکداری جهانی در کمیته باسل و رئیس بانک مرکزی سوئد گفت: سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین چشم‌اندازی خطرناک دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1] به نقل از مهر ، استفن اینگ‌وس، رییس نهاد قانون‌گذار نظام بانکداری جهانی در کمیته باسل (که با ۱۰ رییس بانک مرکزی کشورهای مختلف جهان در سال ۱۹۷۴ تاسیس شد) و رییس بانک مرکزی سوئد (ریکس‌بانک)، گفت: سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین چشم‌اندازی خطرناک دارد.

طبق گفته این قانون‌گذار بانکداری جهانی، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین باید از رویدادهای گذشته در تاریخ و بالا رفتن این چنینی قیمت‌ها و حوادثی مثل حباب قیمت پیاز لاله در سال ۱۶۳۰ و سایر حوادث مشابه در طول قرن‌های گذشته، درس بگیرند و بدانند بخت و اقبال بر علیه کسانی خواهد بود که واقعا فکر می‌کنند بیت‌کوین آینده‌دار است.

وی در پاسخ به این که آیا ارز دیجیتالی مانند بیت‌کوین نگرانی‌هایی در مورد پایداری مالی ایجاد کرده است یا خیر، به سی‌ان‌بی‌سی گفت: من معتقدم این که بیت‌کوین را یک ارز دیجیتال بدانیم اشتباه است. بیت کوین بیشتر شبیه یک سرمایه دیجیتال است اما به هیچ وجه ویژگی‌های ارز دیجیتال را ندارد.

اینگ‌وس گفت: سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین یا هر مورد مشابه با آن چشم‌اندازی خطرناک دارد.

او از تاجران و سرمایه‌گذاران خواست که به علت سطح به بسیار بالای نوسانات بیت‌کوین و عدم پشتیبانی توسط بانک‌های مرکزی و بانک‌های معتبر جهان با احتیاط در مورد سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین اقدام کنند.