رئیس کمیته ویژه تحقیق در باره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، در حکمی از دویچه بانک آلمان درخواست کرده اطلاعاتی را درباره حساب های بانکی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ارائه دهد.

خبرگزاری رویترز امروز سه شنبه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: «رابرت مولر» رئیس کمیته ویژه تحقیق در باره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، در حکمی از دویچه بانک آلمان درخواست کرده اطلاعاتی را در باره حساب های بانکی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ارائه دهد.

به گزارش ، این خبرگزاری به نقل از منبع مذکور افزود: بزرگ ترین بانک آلمان چند هفته پیش حکم مولر را برای ارائه اطلاعات در باره برخی از مراوادات مالی و اعتباری ترامپ دریافت کرد. این اظهارات، گزارش روز سه شنبه روزنامه آلمانی «هندلزبلات» (Handelsblatt) را تایید می کند.
دویچه بانک که به سازمان ترامپ میلیون ها دلار برای سرمایه گذاری در بخش املاک وام داده است، اعلام کرده که درباره هیچ یک از مشتریانش اظهار نظر نمی کند. این بانک، ژوئن (خرداد) گذشته هم درخواست دمکرات ها را برای ارائه جزییاتی در خصوص منابع مالی ترامپ، به بهانه وجود قوانین مربوط به حفظ حریم شخصی افراد رد کرد.

مولر، درباره ادعای تلاش روسیه در خصوص اعمال نفوذ بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و تبانی احتمالی با مشاوران ترامپ تحقیق می کند. مسکو هرگونه مداخله در انتخابات آمریکا را رد کرده و گفته است هیچ تبانی در کار نبوده است.

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی در همین زمینه به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داد: مولر به دنبال کسب اطلاعاتی درباره یک وام دهنده بزرگ و روابطش با ترامپ و خانواده اش است. گفته می شود ترامپ ۳۰۰ میلیون دلار به این بانک آلمانی بدهکار است.

دمکرات ها گفته اند که روابط ترامپ با این بانک در تحقیقات مربوط به روسیه، بسیار مهم است.

واشنگتن پست در اوت (مرداد) گذشته نوشت: دمکرات ها برای تحقیقات درباره بازبینی وام های این بانک جهت بررسی احتمال هر گونه ارتباط آن با روسیه، فشار وارد کرده اند. این بانک همچنین اختصاص وامی به مبلغ ۲۸۵ میلیون دلار به شرکت «جرد کوشنر» داماد ترامپ را یک ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، تایید کرده است.

ترامپ روز دوشنبه با انتشار مجموعه توئیت هایی از پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) انتقاد و درباره تحقیقات فدرال درباره نقش روسیه در انتخابات آمریکا، ابراز تردید کرد. وی در یکی از این پیام ها بار دیگر هر گونه دستور به «جیمز کومی» رئیس سابق اف بی آی را در باره توقف تحقیقات درباره «مایکل فلین» مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید رد کرد.

به گزارش ایرنا، فلین ژنرال بازنشسته ای که مشاور ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ بود، روز جمعه اعتراف کرد به پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در مورد تماس هایش با سفیر روسیه در واشنگتن، دروغ گفته است. فلین در قالب تحقیقات مولر در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال تبانی مشاوران ستاد انتخاباتی ترامپ با مسکو، متهم شده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=100516
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

حساب بانکی ترامپ محور تحقیق ارتباط با روسیه
حساب بانکی ترامپ محور تحقیق ارتباط با روسیه
حساب بانکی ترامپ محور تحقیق ارتباط با روسیه
حساب بانکی ترامپ محور تحقیق ارتباط با روسیه
حساب بانکی ترامپ محور تحقیق ارتباط با روسیه