شاخص بورس امروز (دوشنبه) تعدیل شد و با نوسان منفی ۱۵ پله ای، در جایگاه ۹۰ هزار و ۹۳۶ واحدی قرار گرفت.

شاخص بورس امروز (دوشنبه) تعدیل شد و با نوسان منفی ۱۵ پله ای، در جایگاه ۹۰ هزار و ۹۳۶ واحدی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول، در معاملات امروز ۷۹۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال در ۵۶ هزار و ۶۶۳ نوبت خرید و فروش شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، چهار واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، ۲۱ واحد افت کرده است.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، ۱۶ واحد کاهش یافته اما شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۸۰ واحد رشد کرده است.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، ۲۹ واحد بالا رفت اما شاخص بازار دوم بورس ۲۴۶ واحد پایین کشید.
گروه فلزات اساسی همچنان در صدر گروه های جذاب بورس قرار دارد. در معاملات امروز در این گروه ۱۷۰ میلیون سهم به ارزش ۳۶۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه سرمایه گذاری ها به ارزش ۱۹۴ میلیارد ریال و خودرو به ارزش ۱۱۴ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.
در رده چهارم فراورده های نفتی با معاملاتی به ارزش ۱۰۴ میلیارد ریال جای گرفت.
گروه کانی های فلزی نیز با معاملاتی به ارزش ۱۰۱ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.
نمادهای فارس (هلدینگ خلیج فارس)، رمپنا (مپنا)، وساپا (سرمایه گذاری سایپا) و شبریز(پالایش نفت تبریز) در معاملات امروز با بیشترین تاثیر منفی، شاخص را پایین کشیدند، در مقابل فملی (ملی صنایع مس)، ومعادن (توسعه معادن و فلزات) و فولاد (فولاد مبارکه) با بیشترین تاثیر مثبت مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

** رشد حجم و ارزش مبادلات فرابورس
در معاملات امروز، حجم و ارزش مبادلات فرابورس افزایش یافت؛ به طوری که حدود ۵۲۰ میلیون سهم به ارزش بیش از سه هزار و ۱۵۹ میلیارد ریال دست به دست شد.
شاخص فرابورس نیز کمتر از یک واحد رشد کرد و در جایگاه یک هزار و ۲۰ واحد قرار گرفت.

** اوراق تسهیلات مسکن
رصد نقل‌وانتقال‌های اوراق تسهیلات مسکن نیز حاکی از آن است که خریداران و فروشندگان این اوراق بیش از ۷۱ هزار ورقه به ارزش ۵۳ میلیارد ریال را خرید و فروش کردند.
در تابلو اوراق با درآمد ثابت شاهد جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر ۲ هزار و ۳۸ میلیارد ریال بودیم که با مبادله بیش از ۳۵۷ هزار ورقه به ارزش حدود ۳۵۶ میلیارد ریال در نماد «سخاب۳» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی به این نماد تعلق گرفت.
نماد معاملاتی اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۳۱» در پایان معاملات امروز (دوشنبه) به منظور پرداخت مبالغ اسمی این اسناد، متوقف شد.
به گفته مدیر عملیات بازار و اعضای فرابورس ایران به دلیل تصمیم دولت مبنی بر پرداخت بموقع مبالغ اسمی اوراق سخاب۳۱ و لزوم برنامه‌ریزی به منظور تسویه این اوراق در سررسید مشخص‌شده یعنی بیست و دوم آذرماه، همه دارندگان این اوراق اعم از خریداران، پیمانکاران و دارندگان اسناد خزانه اسلامی، باید شماره‌حساب بانکی خود را به یکی از کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران اعلام کنند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=100465
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس درجا زد
شاخص بورس درجا زد
شاخص بورس درجا زد
شاخص بورس درجا زد
شاخص بورس درجا زد