در هفته گذشته در رشدی کم سابقه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با رشد ۱۸۱۳ واحدی دو بار سقف شکنی کرد و توانست از کانال ۹۱ هزار واحدی بالا رود.

در هفته که گذشت دماسنج بورس تهران توانست با رشد کم سابقه در سال جاری تا قله ۱۹۱ هزار واحدی بالا رود اما در روز پایانی معاملات شاخص کل با ۱۰۰ واحد افت همراه شد برخی از کارشناسان معتقد اند افزایش قیمت کالاهای جهانی از عاملی است که رشد کم سابقه شاخص کل بورس را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول به نقل از ایسنا، در هفته گذشته در رشدی کم سابقه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با رشد ۱۸۱۳ واحدی دو بار سقف شکنی کرد و توانست از کانال ۹۱ هزار واحدی بالا رود.

برخی از کارشناسان معتقدند افزایش قیمت کالاهای جهانی عاملی است که رشد تاریخی شاخص کل بورس را به دنبال داشته است. طی چند ماه گذشته قیمت برخی از کالاها در بازارهای بین‌المللی ٣٠ تا ۵٠ درصد رشد داشته است. کالاهایی نظیر فولاد، روی، مس و بسیاری از مواد معدنی و فلزی دیگر رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده‌اند و هم چنین برخی از محصولات پتروشیمی نظیر متانول و اوره نیز افزایش قیمت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.

گزارش‌های عملکرد میان‌دوره‌ای این شرکت‌ها نشان دهنده انحراف مثبت قابل ملاحظه از پیش‌بینی‌ها بوده است. این افزایش انتظاری درآمدها در صورت تداوم، منجر به رشد بعضا بیش از ۵٠ درصدی قیمت در سهام شرکت‌هایی شده است که به دلیل بزرگی ارزش بازاری آن‌ها، تأثیر زیادی روی شاخص داشته است.

در ۵ روز کاری بورس تهران در هفته‌ای که گذشت شاخص بازار اول ۱۸۹۶ واحد رشد کرد و تا رقم ۶۴ هزار و ۹۵۶ واحدی بالا رفت.

در این مدت شاخص بازار دوم از رقم ۱۹۲ هزار و ۳۶۰ واحدی تا عدد ۱۹۳ هزار و ۷ واحدی بالا رفت و رشد ۶۴۷ واحدی را ثبت کرد.

همچنین شاخص صنعت در این مدت ۱۷۲۳ تا رقم ۷۹ هزار و ۹۹۲ بالا رفت و در نتیجه رشد ۱۷۲۳ واحدی را ثبت کرد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=100332
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بورس تهران در مواجهه با رشدی کم سابقه
بورس تهران در مواجهه با رشدی کم سابقه
بورس تهران در مواجهه با رشدی کم سابقه
بورس تهران در مواجهه با رشدی کم سابقه
بورس تهران در مواجهه با رشدی کم سابقه