- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

افزایش نرخ دلار در بازار آزاد تهران

فعالان ارز، طلا و سکه در آغاز هفته شاهد رشد قیمت دلار آمریکا و دیگر اسعار عمده در بازار آزاد بودند اما قیمت طلا به تبعیت از کاهش نرخ جهانی، افت کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول [1]، هر دلار آمریکا امروز در بازار آزاد تهران با ۷۰ ریال رشد قیمت، به ۴۰ هزار و ۸۱۰ ریال رسید و یورو با ۲۰۰ ریال افزایش، به بهای ۴۸ هزار و ۵۰ ریال به خریداران عرضه شد.
همچنین پوند انگلیس در معاملات امروز بازار با ۱۰۰ ریال افزایش قیمت، به ۵۴ هزار و ۴۶۰ ریال رسید و درهم امارات با ۲۰ ریال افزایش بها، ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال به فروش رفت.
در سامانه نظارت ارز (سنا) که میانگین قیمت فروش ارزهای عمده در صرافی های مجاز سراسر کشور درج می شود، نرخ هر دلار ۴۰ هزار و ۷۰۲ ریال، یورو ۴۷ هزار و ۴۸۱ ریال و درهم امارات ۱۱ هزار و ۱۲۵ ریال ثبت شده است.
برپایه نرخ های اعلام شده اتحادیه طلا و جواهر، قیمت جهانی هر اونس طلا با یک دلار و ۳۸ سنت کاهش به یک هزار و ۲۷۵ دلار و ۱۳ سنت رسید و به دنبال آن قیمت طلای ۱۸ عیار در بازار داخلی ایران ۶ هزار و ۹۳۰ ریال عقبگرد داشت و یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۳۰ ریال عرضه شد.
هرچند امروز قیمت سکه تمام طرح جدید (امامی) ۱۷ هزار ریال کاهش داشت و ۱۳ میلیون و ۵۶۵ ریال به فروش رفت اما سکه تمام طرح قدیم (بهار آزادی) ۵۰ هزار ریال رشد کرد و ۱۲ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال در ویترین ها قرار گرفت.
نیم سکه و ربع سکه نیز هر کدام ۱۰ هزار ریال رشد قیمت را ثبت کردند و به ترتیب ۶ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال و سه میلیون و ۸۷۷ ریال فروخته شدند.
سکه گرمی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال به فروش رفت که نسبت به پنجشنبه گذشته تغییری نداشت.

انتهای پیام