- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

رشد ۱۷درصدی وصول معوقات بانک ها و ممنوع الخروجی ۱۶هزار بدهکار درسال ۹۵

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ۴۸ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال از مطالبات معوق بانک ها در سال ۹۵ وصول شد، گفت: با توجه به وصول ۴۱ هزار میلیاردریالی در سال ۹۴، ۱۷ درصد در وصول مطالبات معوقات بانک ها رشد داشته ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1] به نقل از ایرنا، روز سه شنبه احمد تویسرکانی، وصول مطالبات معوق بانک ها را یکی از اقدامات خوب این سازمان در سال ۹۵ در حوزه ادارات اجرای ثبت، برشمرد و افزود: در این سال ۴۸ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال از مطالبات معوق بانک ها را وصول کردیم.

وی ادامه داد: یعنی متعاقب شکایت بانک، اموال بدهکاران را توقیف کرده و به مزایده گذاشتیم که این اموال به فروش رفته و در ازای طلب به بانک ها پرداخت شده است.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در رابطه با معوقاتی می تواند اقدام کند که تضمینات و وثایق لازم اخذ شده باشد، اظهار کرد: این سازمان نسبت به بحث معوقات با شناسایی اموال بدهکاران و به مزایده گذاشتن این اموال، معوقات را وصول می کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: اگر افراد، اموالی داشته باشند که قابل شناسایی باشد بطور طبیعی این سازمان با جدیت، موضوع را پیگیری می کند و اموال را بازمی گرداند.

بر اساس این گزارش، میزان وصول مطالبات معوقات بانک ها در سال ۹۳ چهار هزار و در سال ۹۴ هم چهار هزار میلیارد و یکصد میلیون تومان بود.

** ممنوع الخروجی ۱۶ هزار و ۴۸۲ بدهکار بانکی در سال ۹۵
تویسرکانی با بیان اینکه سازمان ثبت به مواردی که بانک ها اعم از ممنوع المعامله شدن، ممنوع الخروج شدن و شناسایی اموال این بدهکاران و بدنبال آن توقیف اموال را اعلام کنند ، اجرا می کند، گفت: ۱۶ هزار و ۴۸۲ نفر از بدهکاران پارسال ممنوع الخروج شدند که این موضوع موجب تسریع در وصول بدهکار طلبکاران و بدهکاری ۸ هزار و ۴۹۲ نفر وصول شد.

به گفته وی، این افراد بعد از پرداخت بدهکاری در همان سال گذشته از ممنوع الخروجی در آمده اند.

انتهای پیام