- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

سیستم بانکداری متمرکز الکترونیک صد در صد ایرانی طراحی شد

مدیر بازاریابی و فروش شرکت خدمات سیستم های کاربردی کاسپین از طراحی و اجرایی سیستم بانکداری متمرکز الکترونیک (core banking) صد در صد ایرانی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1]، امیر حسین معماریان پور در  جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این سیستم در مقایسهبا سیستم های مشابه خارجی می تواند برای بانک ها تا ۵۰ درصد صرفه جویی در پی داشته باشد.
وی افزود: این سیستم با همکاری ۲۵۰ نیرو و دانش ایرانی در داخل کشور بومی سازی و تولید شده و اکنون نسخه هفت این نرم افزار نیز پیاده سازی شده است.

وی ادامه داد: سیستم بانکداری متمرکز الکترونیک (core banking) لوتوس در قیاس با سیستم های مشابه کاملا بومی سازی شده و مقررات و قوانین مختص نهادهای ذیربط ایران را پوشش می دهد.

معماریان پور با بیان اینکه این سیستم اکنون در بانک پارسیان اجرایی و در حال خدمات دهی است گفت: بومی بودن،عدم محدودیت در پشتیبانی، سرعت در نصب و اجرا، پیاده سازی ماژول های مختلف تجاری، تطبیق با قوانین خاص کشور و هزینه بسیار پایین از جمله مزایای این سیستم است.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت خدمات سیستم های کاربردی کاسپین با اشاره به توانایی اجرایی و پیاده سازی سیستم بانکداری متمرکز الکترونیک لوتوس در بانک های بزرگ افزود: این سیستم می تواند با سرعت در بانک ها نصب و اجرایی شود و منجر به کاهش هزینه بالای ۵۰ درصدی برای مشتریان شود.

وی به توسعه بازار و برندینگ شرکت کاسپین اشاره کرد و گفت: هم اکنون بخش هایی از سیستم لوتوس در تعدادی از بانک های دولتی و خصوصی در حال اجراست و قصد افزایش سهم بازار خود را داریم.

معماریان پور از ظرفیت و توانایی سیستم لوتوس برای اجرایی شدن در سایر حوزه های اقتصادی کشور چون لیزینگ،خودرو و بیمه نیز خبر داد و گفت: سیستم لوتوس می تواند در سایر بخش های اقتصادی کشور نیز پیاده سازی شود.