- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

بیمه‌ها در اسرع وقت خسارت پلاسکو را جبران می‌کنند

رییس کل بیمه مرکزی در خصوص پرداخت فوری خسارات حادثه ساختمان پلاسکو گفت: شرکت‌های بیمه در حادثه پلاسکو بدون درنظرگرفتن روال عادی و بدون دستور از مقامات بالاتر، در اسرع وقت شروع به پرداخت خسارت کردند.
عبدالناصر همتی در پاسخ به پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1] در خصوص اینکه چرا شرکت‌های بیمه از روند عادی پرونده‌های آتش‌سوزی مبنی بر احتمال عمدی بودن حادثه، پیروی نکردند اذعان داشت: صنعت بیمه تلاش دارد تا این اطمینان را به مردم بدهد که اموال‌شان در امنیت است و شرکتهای بیمه احتمال عمدی بودن حادثه را در نظر نگرفته و بدون موکول کردن پرداخت خسارت به یافتن مقصر احتمالی، به سرعت روند پرداخت خسارات را در پیش گرفتند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون نیز ۹ میلیاردتومان خسارت به بیمه شده‌گان ساختمان پرداخت شده است، تصریح کرد: حدود ۲۱۰ واحد دارای بیمه نامه بوده‌اند که این بیمه نامه ها از ۱۴ شرکت دریافت شده بود. در این حادثه ۴۹ میلیارد تومان خسارت برآورد شده است که تاکنون ۹ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
رییس کل بیمه مرکزی در خصوص لزوم اجباری شدن بیمه آتش سوزی برای مجتمع‌ها نیز گفت: در زمینه اینکه بیمه آتش سوزی اجباری باشد یا نه، ما باید از زاویه مسئولیت وارد شویم در این زمینه دست مجلس برای تصویب قوانین باز است و بیمه مرکزی چندان قدرتی برای اجباری کردن بیمه آتش سوزی ندارد.
وی افزود: :وقتی پای مسئولیت به میان می آید می تواند پوشش بیمه آتش سوزی اجباری شود. از زاویه انفرادی نمی توان این نوع بیمه را اجباری کرد.
همتی ادامه داد: ساختمان های دولتی پوشش های لازم بیمه را دارند فقط ممکن است سقف بیمه کافی نداشته باشند که سعی بر این داریم این مشکل نیز مرتفع شود.

انتهای پیام