- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

تصمیم مجلس برای اشتغال ایثارگران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی و دولت را موظف کردند که سالانه حداقل ۱۰ درصد منابع قرض الحسنه بانک ها و موسسات پولی و اعتباری دولتی را در چارچوب بودجه سنواتی برای اشتغال ایثارگران اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1] به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه و در ادامه بررسی مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه به جلسه علنی، ماده ۱۰۴ را با ۱۵۹ رای موافق، ۳۱ رای مخالف، ۸ رای ممتنع از ۲۱۷ نماینده حاضر به تصویب رساندند.

براساس بند ۱ماده ۱۰۴ ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد در طول اجرای قانون برنامه، سالیانه نسبت به ارائه تسهیلات مسکن فقط یک بار با سود حداکثر ۴% به تعداد پنجاه (۵۰) هزار نفر به رزمندگان دارای حداقل ۶ ماه سابقه جبهه و آزادگان با حداقل سه ماه اسارت که فاقد مسکن ملکی می باشند و تاکنون مسکن، زمین یا تسهیلات ملکی دریافت نکرده اند از طریق بانک‌های عامل اقدام کند.

ما به ‌التفاوت سود مذکور تا سقف نرخ مصوب شورای پول و اعتبار مطابق بودجه سنواتی توسط دولت تامین و به بانک های عامل پرداخت می شود. ( تعیین اولویت و نحوه معرفی افراد واجد الشرایط به موجب دستور العمل ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.)

براساس بند ۲ مقرر شد که تبصره ذیل به ماده ۳ مکرر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران الحاق شود:

در تبصره این بند نیز آمده است:‌ ایثارگران در پرداخت هزینه‌های حق الثبت و حقوق دولتی مربوط به خرید ثبتی، فروش، ترهین اسناد مالکیت تسهیلات وام خرید یا ساخت مسکن از هفتاد درصد (۷۰%) معافیت برخوردار هستند.

براساس بند ۳ ماده ۱۰۴، دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شدند همه ساله حداقل ۱۰% منابع قرض الحسنه تمامی بانک ها و موسسات پولی و اعتباری دولتی را درچارچوب بودجه سنواتی جهت اشتغال ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اختصاص دهد.

در بند ۴ نیز دولت موظف شد در اجرای مواد ۳ و ۳ مکرر فصل دوم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن حداکثر تا پایان خرداد ماه هرسال شرایط پرداخت تسهیلات مسکن ارزان قیمت به ایثارگران را مطابق بودجه سنواتی ابلاغ کند.

در بند ۵ نیز مصوب شد که ماده واحده اصلاح ماده (۸) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۲۸/۹/۱۳۸۹ به‌شرح ذیل اصلاح شود:

بعد از عبارت «از طریق مزایده عمومی» عبارت «با رعایت اولویت ایثارگران و فرزندان شهداء» اضافه می ‌شود.

انتهای پیام