- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

سازمان بورس با معاملات عمده غیر ضابطه‌مند مقابله می‌کند

رئیس سازمان بورس امروز در نشست خبری خود به شفافیت در قیمت و شاخص بورس و همچنین وجود ضوابط در معاملات عمده اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1] به نقل از ایسنا، شاپور محمدی – رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار – امروز در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران در کسوت رئیس سازمان درباره شفافیت در قیمت و شاخص بورس توضیح داد: ما اعتقاد داریم قیمت‌ها و شاخص باید شفاف باشد، ولی قیمت‌ها از شاخص مهم‌تر هستند چرا که ما در کشور معاملات شاخصی نداریم.
وی به معاملات بلوکی و اینکه این معاملات دستورالعملی دارد و موضوع غیر عادی‌ای نیست گفت: اگر معاملات بلوکی در ضوابط خود انجام شود، اشکالی ندارد، در غیر این صورت و اینکه خارج از ضابطه صورت گیرد با آن ها برخورد خواهد شد که قبلا هم در این مورد پرونده تشکیل شده است.
محمدی درباره اصلاح قوانین و مقررات بازار سرمایه تصریح کرد: اعتقاد داریم یک جاهایی مقررات بازار سرمایه ما زیاد است، ولی در جاهایی هم کسری مقررات داریم و باید خلا موجود پر شود تلاش می کنیم مقررات زائد حذف شود.
وی درباره تسویه اعتباری کارگزاری‌ها گفت: این امر هر سال بوده که امیدواریم بتوانیم کاری کنیم اعتبار خرید سهام مستقیما به مشتری داده شود . یک سیاست می‌تواند این باشد که خود سرمایه‌گذاران مستقیما اعتبار دریافت کنند. در دنیا اعتبار به مشتری مرسوم است.

انتهای پیام