- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

حقوقی‌ها بورس را سبز کردند

یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل رشد بورس در مردادماه گفت: بیشترین دلیل رشد بازار سهام در این مدت حضور پررنگ حقوقی ها در بورس بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1]، کریم امیری در گفتگو با تسنیم با اشاره به رشد بیش از ۳ هزار واحدی شاخص بورس در مردادماه، در خصوص دلایل رشد بازار در این مدت گفت: بیشترین دلیل رشد بازار سرمایه در این مدت حضور پررنگ حقوقی ها در بورس بوده است.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر وضعیت مناسب و متعادل قیمت جهانی نفت و برخی کالاها نیز موجب ثبات قیمتی در بورس و رشد برخی نمادهای معاملاتی در ماه گذشته شدند.
وی اضافه کرد: با این وجود هر چند تحول بنیادی در اقتصاد و بازار سهام در ماه گذشته رخ نداده است اما عوامل یاد شده در کنار پایان فصل مجامع شرکتها و نیز کاهش نرخ سود بانکی موجب ادامه جو روانی مثبت در معاملات بازار سهام شده است.
وی اذعان داشت: همچنین پس از افت شاخص و نیز قیمتها در بورس از نیمه خرداد تا پایان تیرماه، قیمت سهام شرکتها به سطح مطلوب و جذابی برای خرید و سرمایه گذاری رسید که این عامل خود موجب ورود نقدینگی و خرید سهام در بورس در مرداد ماه شد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: در صورتی که سهامداران با دید بلندمدت در بورس سرمایه گذاری کنند و نوسانات ایجاد شده در بازار، برنامه ریزی و استراتژی آنها را مختل نکند، در کنار عواملی چون رونق اقتصادی می توان به تداوم کسب سود بالا در بورس امیدوار بود.

انتهای پیام