- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

رشد ۱۸۹۹ واحدی شاخص بورس در تیر امسال

شاخص کل در چهارمین ماه امسال با ۱۸۹۹ واحد افزایش همراه بود و به رقم ۷۴۵۱۴ واحد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1]، در اولین ماه تابستان امسال تعداد ۱۹۴۵۵ میلیون سهم به ارزش ۴۵۱۸۸ میلیارد ریال در یک میلیون ۲۳۹ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۰.۵ و ۸.۴ درصد افزایش و ۱۲.۱ درصد کاهش را نسبت به خردادماه نشان می دهد.
ارزش معاملات نرمال نیز در این مدت به ۴۱۵۱۴ میلیارد ریال و حجم معاملات معاملات نرمال به ۱۸۷۲۷ میلیون سهم رسید که به ترتیب با ۷۵ و ۴.۶ درصد افزایش همراه شدند و تعداد ۳۷۳۲۵۱۹ برگه اوراق مشارکت هم به ارزش ۳۷۷۵ میلیارد ریال در ماهی که گذشت معامله شد که نسبت به خردادماه به ترتیب ۴۸ و ۴۹ درصد کاهش را نشان می دهد.
همچنین شاخص کل در چهارمین ماه امسال با ۱۸۹۹ واحد افزایش، معادل ۲.۶۲ درصد رشد کرد و به رقم ۷۴۵۱۴ واحد رسید. شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۷۴۴ واحد افزایش به رقم ۵۲۱۱۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۶۹۹ واحد افزایش به عدد ۱۶۳۰۸۶ واحد رسیدند که به ترتیب با ۳.۴۶ و ۱.۰۵ درصد افزایش مواجه شدند.
این گزارش می افزاید: گروه های انتشار، چاپ و تکثیر با ۲۴.۳۵ درصد، ماشین آلات و دستگاه های برقی با ۱۹.۷۳ درصد، دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با ۱۹ درصد، استخراج زغال سنگ با ۱۶.۳۱ درصد، ساخت محصولات فلزی با ۱۳.۰۱ درصد، استخراج کانه های فلزی با ۱۲.۰۵ درصد و گروه ماشین آلات و تجهیزات با ۱۱.۷۰ درصد بیشترین تغییر در شاخص صنایع را نسبت به سایر گروه ها در اولین ماه تابستان امسال به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام