- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

وظایف بانک کشاورزی در رونق بورس کالای کشاورزی

مرتضی شهید زاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی بعداز ظهر شنبه پنجم تیر سال جاری به منظور بررسی مسائل بخش کشاورزی در بورس کالا و تبیین وظایف بانک کشاورزی در زمینه رونق بورس کالای کشاورزی در نشستی با حضور مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی ، مدیرعامل و معاون شرکت بورس کالا ، حسین خزلی خرازی مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی و عضو هیات مدیره بورس کالا و جمعی از معاونان و مدیران وزارت جهاد کشاورزی شرکت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1]، از جمله دستاوردهای این نشست تعریف کارگروهی دائم متشکل از وزارت جهادکشاورزی، بانک کشاورزی و شرکت بورس کالا با هدف افزایش حجم معاملات بخش کشاورزی ، تسهیل فرایندهای فعالان در بورس کالا و انجام هماهنگی های لازم در این بخش بود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه متوازن نبودن عرضه و خرید محصول جو و معضلات مترتب بر آن بررسی و به عنوان راهکار مقرر شد با هماهنگی بانک کشاورزی ، با تخصیص اعتبار به شرکت های واسطه به عنوان بازارساز، حجم معاملات خرید جو در بازار بورس کالا تنظیم و تورم طرف عرضه مرتفع شود.

این گزارش می افزاید در این نشست تخصصی ضمن برنامه ریزی مقدماتی برای ورود محصول گندم به بورس کالای کشاورزی در سنوات آتی ، استانداردسازی انبارهای کالای کشاورزی به عنوان یکی از زیرساخت های لازم برای رونق بورس کالای کشاورزی و ایجاد سامانه جامع الکترونیکی مرتبط برای سهولت معاملات بورس کالا در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه حجتی خطاب به تمامی معاونت های وزارت جهادکشاورزی ، به منظور هم سویی و هماهنگی با بورس کالای کشاورزی، به کارگیری تمام ظرفیت های این بخش و اجرای قوانین مرتبط با بخش کشاورزی دستورات لازم را صادر کرد.

شایان ذکر است در این نشست گزارش وضعیت معاملات بورس کالای کشاورزی در سه ماهه اول سال ۱۳۹۵ ، وضعیت معاملات ذرت و جو استان های خوزستان وکرمانشاه، اقدامات ماده ۳۳ قانون بهره وری در سال ۱۳۹۴ و نقاط قوت و ضعف بورس کالای کشاورزی در معاملات بورس کالا بررسی شد.

انتهای پیام