- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

بورس دچار کم تحرکی نقدینگی شده است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بازار سرمایه با نوعی کم تحرکی نقدینگی مواجه است و در صورتی که فضای کلی اقتصاد کشور به سمت خروج از رکود حرکت کند می توان شاهد ورود نقدینگی و تحرک آن در بورس بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1]، علی احمدی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به این که وضعیت کنونی معاملات، چشم‌انداز رشد‌های پرشتاب در بورس را کمرنگ کرده است گفت: این موضوع نشان از کاهش حجم ورود نقدینگی به بازار سهام و پررنگ شدن حضور نوسانگیران دارد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: در شرایط کنونی، بورس دلیلی برای رشد ندارد و زمانی می توان به رونق دوباره بازار امیدوار بود که اتفاقات خاص و مثبتی در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد کشور، قیمت نفت و بازارهای جهانی بیفتد.
وی با بیان این که متاسفانه شرایط معاملات بورس به گونه ای است که سهامداران انتظار کسب سود در کوتاه مدت را دارند اذعان داشت: بر این اساس برخی افراد با سفته بازی و موج سواری بر روی خبرهای بی اساس و شایعه پراکنی اقدام به کسب سود در بورس می کنند.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: البته نباید انتظار این را داشت که بازار همیشه مثبت و سودآور باشد، چرا که نبض بورس با اقتصاد کشور مرتبط است و زمانی که خبرهای خوشی از ادامه اجرای برجام و رفع تحریم ها شنیده نمی شود نباید انتظار رشد شاخص و قیمتها در بورس را داشت.
احمدی گفت: در حال حاضر بازار سرمایه با نوعی کم تحرکی نقدینگی مواجه است و در صورتی که فضای کلی اقتصاد کشور به سمت خروج از رکود حرکت کند می توان شاهد ورود نقدینگی و تحرک آن در بورس بود.
وی اضافه کرد: البته اتفاقات دیگری همچون افزایش قیمت جهانی نفت، بهبود وضعیت بازارهای جهانی و بهبود اجرای برجام و رفع تحریم ها نیز می تواند در این زمینه راهگشا باشد.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با وجود وضعیت کنونی معاملات، سپرده‌های بانکی و اوراق با درآمد ثابت در بازار بدهی از جمله گزینه‌هایی است که می تواند برای سرمایه‌گذاران ریسک گریز مناسب باشد.

برای پیوستن به کانال تلگرامی “اخبارپول” اینجا [2] کلیک کنید.

انتهای پیام