- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

شاخص بورس به کانال ۶۱ هزار واحدی افتاد

شاخص کل بورس واوراق بهادار در پایان معاملات امروز(سه شنبه) بازار سرمایه با افت ۱۰۴ واحدی به ارتفاع ۶۱ هزار و ۴۱۴ واحدی رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول [1]، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، دادوستد ۳۳۵ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۶۵ میلیارد تومان در۲۷ هزار نوبت به ثبت رسید.
بیشترین اثر منفی بر روند حرکتی دماسنج بازار سرمایه توسط نمادهای معاملاتی حکشتی، وکار، شپدیس و شبندر رقم خورد؛ در عین حال نمادهای معاملاتی فولاد، ملی و اخابر با رشد خود از افت شاخص کل بورس جلوگیری کردند.
شاخص قیمت(وزنی – ارزشی) ۴۰ واحد، شاخص کل(هم وزن) ۰.۷۰ واحد، قیمت(هم وزن)۰.۶۰ واحد ، آزاد شناور ۱۰۴ واحد، شاخص بازار اول ۲۶ واحد و شاخص بازار دوم ۴۹۶ واحد افت کردند. ارزش روز بازار بورس به حدود ۲۶۵ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

ارزش معاملات امروز فرابورس به مرز ۲ هزار میلیارد ریال رسید
معامله گران فرابورس امروز ۱۴۴ میلیون و ۱۵۰ هزار ورقه بهادار به ارزش یک هزار و ۹۴۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال را خرید و فروش کردند.
در نخستین روز زمستان ضمن عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام کیمیای زنجان گستران به قیمت سه هزار و ۳۵۰ ریال در بازار دوم، ۱۱ میلیون و ۵۲۰ هزار سهم آن به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد.
شرکت های زرین معدن آسیا، قند شیروان و بانک گردشگری بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و بیشترین افت قیمت نصیب بیمه میهن، آ س پ و روان فن آور شد.
همچنین، شاخص فرا بورس(آیفکس) با رشد ۱.۵ واحدی نسبت به دیروز به ۶۷۶.۳۲ واحد رسید و هلدینگ خاورمیانه، بانک گردشگری و ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را بر این روند داشتند.
صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم معاملات( صندوق های قابل معامله) ETF را با خرید و فروش ۲۱ میلیون و ۴۵۰ هزار سهم رقم زد و داد و ستد یک میلیون ورقه مشارکت شهرداری شیراز در صدر معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.
طبق این گزارش، امروز خرید و فروش اسناد خزانه اسلامی با قیمت ۹۵۰ هزار و ۱۶۱ ریال به پایان رسید و نرخ بازده تا سررسید این اوراق با ۰.۲۱ درصد رشد در مقایسه با دیروز معادل ۲۵.۵۵ درصد شد.

انتهای پیام