- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

دفاع مظاهری از ارائه اطلاعات حساب‌ها به سازمان مالیات

رئیس اسبق بانک مرکزی با اشاره به وجوه مختلف قانون مالیات های مستقیم گفت: ارائه اطلاعات حساب های بانکی به سازمان مالیات ؛ قانونی ، اصولی و درست است که فرار مالیاتی را بسیار کمتر می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir [1]) به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، طهماسب مظاهری افزود : البته اگر سازمان مالیاتی دقیق کار نکند این موضوع سبب تشدید مشکلات می شود.
مظاهری افزود: علت اینکه بانک موظف می شود اطلاعات حساب ها را بازگو کند و آنها را انتقال دهد این است که فلسفه سازمان مالیاتی ، تهیه و دریافت اطلاعات است.
وی گفت : دولت با فعالان اقتصادی شریک است و نوعی مشارکت عمومی نانوشته بین دولت و فعالان اقتصادی وجود دارد تا هر زمان که سودی نصیب آن شریک شد، دولت نیز از آن منتفع شود.
مظاهری درباره صورت های مالی شرکت ها گفت: وقتی دارایی ها و هزینه ها و بدهی نوشته می شود، تقسیم سود صورت می گیرد که قبل از این اقدام، باید مالیات پرداخت شود.
رئیس کل اسبق بانک مرکزی تاکید کرد: البته این فرآیند نباید اطلاعات شخصی افراد دچار آسیب شود و با وجود اینکه تاکید می کنم کار خوبی است اما مانند همه کارهای خوب اصولی به مقدمات و آمادگی و سازماندهی نیاز دارد و باید وزارت اقتصاد و سازمان مالیات و شبکه بانکی آماده شوند که برای رسیدن به این آمادگی حداقل شش ماه زمان نیاز دارد.

انتهای پیام