با تاسف باید اذعان داشت که صنعت بیمه کشور که سال ها است ادعای فرهنگ سازی بیمه را یدک می کشد، هنوز گزارش جامعی از این موضوع ارائه نکرده و دهیار روستای سیجان در جاده چالوس موضوع را برای افکار عمومی تشریح می کند.

یکی از مهمترین حوادث روزهای اخیر بحث جاری شدن سیل در برخی شهرهای کشور و خسارت های وارده به جان و مال مردمی است که بدون اطلاع از زمان وقوع حوادث طبیعی در این محل حاضر بوده ویا ساکن این شهرها بودند.

بگذریم از این نکته که سازمان هواشناسی برای دومین بار در ماه های اخیر نتوانسته بود ابعاد این موضوع را پیش بینی کند و هشدارهای لازم را به هموطنان ارائه کند نکته دیگر قهرمان سازی از خانم دهیار روستای سیجان در جاده چالوس است که با درایت تمام برای خانه های این روستا بیمه نامه خریداری کرده است و اگر ایشان موضوع را با رسانه ها مطرح نمی کرد هنوز افکار عمومی نمی دانست که این خانه ها بیمه نامه دارند و جبران خسارت ها با شرکت بیمه است!

با تاسف باید اذعان داشت که صنعت بیمه کشور که سال ها است ادعای فرهنگ سازی بیمه را یدک می کشد، هنوز گزارش جامعی از این موضوع ارائه نکرده و دهیار روستای سیجان در جاده چالوس موضوع را برای افکار عمومی تشریح می کند. انگار نه انگار که صنعت بیمه عریض و طویل ما تریبونی دارد و می تواند در این حادثه در خط مقدم حاضر شود و جسورانه اعلام کند که مردم نگران نباشند خانه هایشان بیمه بوده و خسارت ها در اسرع وقت پرداخت می شود ؟ این نقطه ای است که فرهنگ سازی صنعت بیمه از آن آغاز می شود و مردم ضرورت خرید بیمه نامه و اعتماد به شرکت های بیمه را درک می کنند .

مسلما با گذشت یک هفته از این حادثه که هنوز ابعاد کارشناسی آن مشخص نیست انتظاری برای پرداخت خسارت وجود ندارد، اما انتظار می رود که صنعت بیمه و مهمتر از آن بیمه مرکزی به عنوان متولی اصلی فرهنگ سازی با واکنشی به هنگام افکار عمومی را متوجه خود سازد و از این بحران به عنوان درس عبرتی که حادثه خبر نمی کند استفاده کرده و باردیگر ضرورت خرید انواع بیمه را گوشزد کند .باید تاسف خورد به حال صنعت عریض و طویلی که جسارت و شهامت ورود به میدان در این عرصه خبرساز و جریان ساز را ندارد و در گوشه ای ایستاده و بدون عکس العملی مفعول اخبار قرار می گیرد، چه اینکه بیمه نامه ای هم فروخته و باید جبران خسارت هم داشته باشد اما مانور اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را در این لحظه حیاتی درک نکرده است .

اخبار غیر رسمی این روزها حکایت از آن دارد که برخی شرکت های بیمه در این جریان دخیل هستند اما سکوت صنعت بیمه از بیمه مرکزی گرفته تا شرکت ها حکایت از آن دارد که قرار نیست برای فرهنگ سازی و برای اعتماد سازی مردم به خرید بیمه گامی برداشته شود. قرار نیست که مردم متوجه شوند که بیمه ای در کار بوده و قرار نیست که بیمه جایی در دل مردم برای خود بسازد. ظاهرا صنعت به پرتفوی نیم بند ثالث و درمان راضی است .
پیش از نگارش این مطلب به سایت بیمه مرکزی و شرکت هایی که به صورت غیر رسمی از آن ها به عنوان شرکت های درگیر در حادثه اخیر نام برده شد مراجعه کردیم و متاسفانه هیچ نکته و یا مطلبی که نشان از پیگیری و یا ابراز همدردی با هموطنان حادثه دیده باشد نیافتیم.

در پایان جا دارد که بحث صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی که سال ها است در مجلس خاک می خورد و نکات مورد مناقشه ای در این لایحه بین دولت و مجلس وجود داردنیز یاد کنیم و امیدوار باشیم که مجلس به عنوان مطالبه عمومی پیگیر این موضوع نیز باشد .
منبع: ایران‌وجهان


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=66595
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سکوت صنعت بیمه در برابر حوادث طبیعی
سکوت صنعت بیمه در برابر حوادث طبیعی
سکوت صنعت بیمه در برابر حوادث طبیعی
سکوت صنعت بیمه در برابر حوادث طبیعی
سکوت صنعت بیمه در برابر حوادث طبیعی