پایگاه اینترنتی گلف نیوز در حاشیه کنفرانس خبری انجمن جهانی ارتباطات مالی بین بانکی در امارات به نحوه دور زدن تحریم های بانکی ایران پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از گلف نیوز، به گفته مقامات مطلع، بانک های ایرانی توانسته اند ممنوعیت اعمال شده در سال گذشته را در زمینه انجام معاملات مالی در جهان از طریق «سوئیفت» که پراستفاده ترین شبکه پرداخت الکترونیکی در جهان است، دور بزنند.
مقامات شرکت مستقر در بلژیک که شبکه سوئیفت را اداره می کند، اعلام کردند بانک های ایرانی توانسته اند از روش های ساده تری برای انجام معاملات با همتایان بین المللی خود استفاده کنند و به جای توسل به این شبکه، دستورات مالی خود را با سایر روشها جایگزین کنند.
الن راس مدیر اجرایی بخش اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آسیا-اقیانوس آرام «انجمن جهانی ارتباطات مالی بین بانکی» یا سوئیفت اعلام کرد: بسیار روشن است که ایرانی ها، راه های دیگری برای جابجایی پول خود و انجام معاملات دارند
سوئیفت که تحت نظارت بانک مرکزی کشورهای عضو گروه «جی۱۰» و همچنین بانک مرکزی بلژیک است، انتقال بیشتر معاملات مالی الکترونیکی را تسهیل می ببخشد.تقریبا همه بانک های بزرگ و شرکت های مالی از سوئیفت برای ارسال اطلاعات و پیام های مالی استفاده می کنند و به این شبکه همچون یک سرویس پستی مورد قبول جهان برای معاملات مالی متوسل می شوند.
گوتفرید لیبرانت مدیر عامل این شرکت اعلام کرد: «البته، راه های دیگری وجود دارد: شما می توانید اگر بخواهید دستورات مالی خود را از طریق ارتباطات بسیار ساده تر حتی با یک تلفن بفرستید هر چند که این کار فاقد امنیت و راحتی سوئیفت است ولی راه های جایگزین زیادی برای سوئیفت وجود دارد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=588
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نگاه اعراب به دورزدن تحریمها توسط ایران
نگاه اعراب به دورزدن تحریمها توسط ایران
نگاه اعراب به دورزدن تحریمها توسط ایران
نگاه اعراب به دورزدن تحریمها توسط ایران
نگاه اعراب به دورزدن تحریمها توسط ایران