سونامی تغییرات مدیران نظام بانکی که از چند ماه قبل آغاز شده و در هفته های اخیر تشدید شده بود، اینبار به بانک ملت رسید.

سونامی تغییرات مدیران نظام بانکی که از چند ماه قبل آغاز شده و در هفته های اخیر تشدید شده بود، اینبار به بانک ملت رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول (poolpress.ir)، از چند ماه قبل نظام بانکی دستخوش تغییرات مدیریتی شده و هر چند وقت یکبار خبر می رسد که مدیر یک بانک دولتی یا خصوصی جای خود را به فرد دیگری داده است.
این سناریو که در هفته های اخیر تشدید شده است موجب انتقاد فعالان اقتصادی شده چراکه به اعتقاد این گروه جابه جایی مدیران نظام بانکی در روزهای پایانی سال سیاست مناسبی نیست.
اما با این وجود باخبر شدیم که ساروخانی مدیرعامل بانک ملت جای خود را به علی رستگار یکی از اعضای هیات مدیره این بانک سپرده است. اما بنظر نمی رسد که بانک ملت آخرین مقصد سونامی تغییرات مدیران بانکی باشد.
استارت جابه جایی مدیران نظام بانکی در روز ۲۵ آذر ماه زده شده و با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی، علی صالح آبادی که سال ها ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار را برعهده داشت به مدیرعاملی بانک توسعه صادرات منصوب شد.
دومین تحول نیز در ۲۰ بهمن ماه سال جاری با استعفای علی دیواندری مدیرعامل بانک پارسیان کلید خورد. دیواندری که دی ماه سال گذشته مدیرعاملی بانک پارسیان را برعهده گرفته بود به علت بیماری از مدیرعاملی این بانک استعفا کرد. این تغییر بدون انتشار و گمانه زنی های قبلی رخ داد و کورش پرویزیان مدیرعامل بانک سینا که در مهرماه سال ۱۳۹۲ به این بانک رفته بود، در بانک پارسیان مشغول به کار شد. به این ترتیب مدیران عامل دو بانک پارسیان و سینا با تغییر مواجه شدند.
اما پس از گذشت تنها ۱۷ روز سیستم بانکی شاهد تحولات دیگری بود که براساس آن اسماعیل لله گانی که پیش از این سکان هدایت بانک قرض الحسنه مهر ایران را برعهده داشت با تصمیم هیات مدیره بانک صادرات ایران به مدیرعاملی این بانک منصوب شد.
همزمان با این تغییر محمدرضا پیشرو (مدیرعامل بانک صادرات)نیز با تصویب هیات مدیره بانک سینا، به عنوان مدیرعامل این بانک انتخاب شد. البته در حالی محمد رضا پیشرو به این بانک نقل مکان کرد که وی پس از برکناری محمد جهرمی در مهرماه سال ۹۰ مدیرعاملی بانک صادرات به وی سپرده شده بود.
با توجه به این اخبار در زمان کنونی به جز بانک قرض الحسنه مهر ایران تکلیف مدیران عامل بانک های که با تحولات مواجه بوده اند، روشن شده و پیش بینی می شود بزودی نیز سکاندار بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز مشخص شود.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=58174
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مدیرعامل بانک ملت “رستگار” شد
مدیرعامل بانک ملت “رستگار” شد
مدیرعامل بانک ملت “رستگار” شد
مدیرعامل بانک ملت “رستگار” شد
مدیرعامل بانک ملت “رستگار” شد