مدیرعامل بانک مهر اقتصاد گفت: اگر نرخ تورم تثبیت شود و پایدار باشد، نرخ سود سپرده ها و تسهیلات هم به ترتیب و به صورت تدریجی و با مدیریت بانک مرکزی کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد گفت: اگر نرخ تورم تثبیت شود و پایدار باشد، نرخ سود سپرده ها و تسهیلات هم به ترتیب و به صورت تدریجی و با مدیریت بانک مرکزی کاهش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول (poolpress.ir)، محمدتقی نتاج امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات اصلاحی در بخش صاحبان سهام، دارایی ها و انواع سپرده های این بانک با هماهنگی بانک مرکزی گفت: اساسنامه اولیه این بانک در سال ۸۹ به تصویب رسید و در سالهای اخیر هم بانک مرکزی چارچوبی برای اساسنامه جدید تعریف کرد که بانک خود را با آن تطبیق کرد.
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد افزود: در ادامه اقدامات تطبیقی و ضوابط بانک مرکزی در تاریخ هفتم بهمن ماه امسال در جلسه شورای پول و اعتبار اساسنامه جدید به تصویب رسید و در تاریخ هجدهم بهمن ماه به مراجع ذی صلاح و بانک مهر اقتصاد ابلاغ شد و در اداره ثبت شرکتها در تاریخ چهارم اسنفدماه جاری تحت عنوان شرکت سهامی عام با سرمایه ۱۲۰۰ میلیارد تومان به ثبت رسید.
وی با اعلام اینکه با عرضه ۵۱ درصد از سهام بانک در بازار سرمایه آخرین شرط بانک مرکزی برای تبدیل به بانک به صورت رسمی عملیاتی خواهد شد، تصریح کرد: در حال هماهنگی با مسئولان بورس در این زمینه هستیم و به زودی با پذیرش در فرابورس، پذیره نویسی سهام برای عرضه به عموم مردم آغاز می شود.
نتاج، رقم مطالبات معوق بانک را با توجه به اینکه مشتران این بانک در سطح خرد و متوسط قرار دارند، در حدود ۳ تا ۴ درصد و معقول اعلام و بیان کرد: دارایی ها داخل کشوری و بانکی و در دسترس است و تاکنون فعالیت ارزی نداشته ایم. ۴۰ درصد دارایی های بانک، سرمایه پایه است و ۴۸۰ میلیارد تومان سهام سایر شرکت های وابسته به بانک است.
وی با ذکر این مطلب که سهام بانک با قیمت معقول و نزدیک به ارزش ذاتی به عموم عرضه خواهد شد و سودآوری برای سهامداران خواهد داشت، در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به شرایط بازار سرمایه، عرضه سهام معقول است؟ اظهارداشت: اگر سهام با قیمت بالا عرضه می شد، نگرانی از وضعیت بازار سهام وجود داشت ولی با توجه به اینکه نزدیک به قیمت اسمی خواهد بود، جای نگرانی نیست.
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد از رایزنی با بانک مرکزی جهت دریافت مجوز برای اتصال سیستم های این بانک با توجه به آمادگی نرم افزارها برای اتصال به شبکه شتاب خبرداد و در مورد نرخ سود بانکی گفت: اگر نرخ تورم تثبیت شود و پایدار باشد، نرخ سود سپرده ها و تسهیلات هم به ترتیب و به صورت تدریجی و با مدیریت بانک مرکزی کاهش خواهد یافت. همچنین ابلاغیه بانک مرکزی در مورد نرخ سود بانکی در این بانک رعایت می شود.
وی در مورد تاثیر تغییرات مدیران بانکی در روزهای پایانی سال بر عملکرد بانکها گفت: بانکها سازمانهای بزرگ محسوب می شوند، بنابراین جابجایی یک مسئول در این سیستم های بزرگ تاثیر قابل توجهی در عملکرد آنها نخواهد داشت. اما بهتر است که هر گونه تغییر و جابجایی مدیران با آماده سازی قبلی و پیش بینی پذیر باشد تا از بروز بازده غیرعادی و زیان غیرعادی جلوگیری شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=57932
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اعلام شرایط کاهش نرخ سود بانکی
اعلام شرایط کاهش نرخ سود بانکی
اعلام شرایط کاهش نرخ سود بانکی
اعلام شرایط کاهش نرخ سود بانکی
اعلام شرایط کاهش نرخ سود بانکی