- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

فعالیت ۲میلیون کارگر غیرمجاز خارجی در کشور

یک کارشناس بازار کار با تاکید بر اینکه بحث حضور کارگران مهاجر در کشور باید در چارچوب قانون باشد گفت: دومیلیون کارگر مهاجر خارجی غیرمجاز در کشور داریم که با ساماندهی این کارگران میزان بیکاری ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از تسنیم، حمیدرضا حاجی ‌اسماعیلی با اشاره به تصاحب ۵۰ درصد مشاغل کشور توسط کارگران غیرمجاز خارجی اظهار داشت: ورود کارگان مهاجر در هر کشور اگر در چارچوب قانونی باشد جنبه‌های مثبتی را به همراه دارد.
وی ادامه داد: در صورتی کارگران مهاجر می‌توانند در کشوری حضور داشته باشند که نیروی مازاد تلقی شوند یعنی آن کشور با کمبود نیرو مواجه باشد و نتواند از نیروی بومی خود بهره کافی را ببرد.
حاجی اسماعیلی در ادامه افزود: علاوه بر این مورد کارگری می‌تواند به عنوان مهاجر در کشوری فعالیت کند که دارای دانش و فناوری باشند و بتوان آن را انتقال دهد.
حاجی اسماعیلی با اشاره به این نکته که تعداد فعلی کارگران غیر ایرانی و غیر مجار در کشور بیش از ۲ میلیون نفر است، گفت: این رقم نصف نیاز کشور به اشتغال است، یعنی این افراد ۵۰ درصد ازشغل موجود در کشور را تصاحب کرده اند.
حاجی اسماعیلی تاکید کرد: متاسفانه اغلب کارگران خارجی فعال در کشور بی سواد بوده و به جای ارز آوری، سرمایه کشور را به تاراج می برند.

انتهای پیام