چهار شرکت بانک قرض الحسنه رسالت، سیمان لارستان، آلومتک و پرمیت در بازار پایه فرابورس درج شدند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، به استناد تبصره “ب” ماده ۹۹قانون برنامه پنجم توسعه و موافقت کمیته عرضه شرکت فرابورس، چهار شرکت بانک قرض الحسنه رسالت، سیمان لارستان، آلومتک و پرمیت از چهارم خرداد ماه در فهرست نرخ‌های بازار پایه درج شدند.این شرکت‌های به ترتیب در حوزه واسطه‌گری‌های مالی و پولی، تولید سیمان،آهک، گچ، فلزات اساسی و محصولات کانی غیر فلزی فعالیت می‌کنند.

همچنین در جریان معاملات امروز بازارهای فرابورس، سرمایه‌گذاران ۱۱۱ میلیون سهم و اوراق را در ۹ هزار و ۱۷۰ نوبت به ارزش ۵۴۳ میلیارد ریال جابجا کردند. در میان شرکت‌های فرابورسی موسسه اعتباری توسعه در بازار پایه بیشترین حجم معاملات را داشت به طوری که ۸۰ میلیون سهم این شرکت در معاملات توافقی بازار پایه تغییر مالکیت داد. از سوی دیگر کمترین حجم معاملات به توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد اختصاص داشت و ۲۰۰سهم آن توسط سهامداران معامله شد.

افزون بر این سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها ،سبحان دارو ، پخش البرز، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و پالایش نفت شیراز بیشترین رشد قیمت را داشتند و بیشترین کاهش قیمت نصیب بیمه میهن و عمران و توسعه شاهد شد.

همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می‌شود، بیشترین حجم معاملات را به ترتیب، سه نماد گواهی اجاره امید ۴۵ هزار و ۸۴۰ برگه، مشارکت نفت فصلی ۳۲هزار و ۱۵۰برگه و گواهی سپرده انصار ۳۰هزار و ۶۸۵ برگه داشتند.

طبق پیام ناظر بازار، نمادهای معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها، پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده و سالانه و تقسیم سود نقدی هر سهم و همچنین نماد معاملاتی شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور، پس از ارائه اطلاعات واقعی، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد، معامله شد. در همین حال نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی اردیبهشت به منظور تامین مالی شرکت هواپیمایی ماهان،پس از پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق، معامله شد.

در عین حال امروز هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن بین ۰،۱ تا ۲.۶درصد رشد داشت؛ به طوریکه هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن بهمن ۸۹ با بیشترین رشد به نرخ ۵۰۴ هزار ریال رسید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=5213
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک قرض الحسنه رسالت وارد بازار پایه فرابورس شد
بانک قرض الحسنه رسالت وارد بازار پایه فرابورس شد
بانک قرض الحسنه رسالت وارد بازار پایه فرابورس شد
بانک قرض الحسنه رسالت وارد بازار پایه فرابورس شد
بانک قرض الحسنه رسالت وارد بازار پایه فرابورس شد