شرط معافیت مالیات بر درآمد مشاغل آزاد

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه براساس قانون بودجه امسال درآمد تا ۱۰میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف است گفت: فعالان اقتصادی به شرط نصب صندوق مکانیزه فروش از معافیت درآمد سالانه تا ۱۰ میلیون تومان برخوردار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، علیرضا طاری‌بخش در گفت‌وگو با فارس افزود: مشمولانی که از ابتدای امسال براساس قانون ملزم به نصب، راه‌اندازی و استفاده از صندوق مکانیزه فروش شده‌اند، باید آن را نصب و تا پایان خرداد ۹۲به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند که از تسهیلات قانونی برخوردار شوند. وی ادامه داد: اگر کسی آن را نصب نکند از این معافیت قانونی محروم می‌شود.

طاری بخش تأکید کرد: همچنین هزینه نصب و راه‌اندازی صندوق مکانیزه فروش از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌عنوان هزینه قابل‌قبول درآمد مشمول مالیات قابل کسر خواهد بود. طاری‌بخش در مورد اینکه آیا صندوق فروش همان پایانه فروش() فروشگاهی است، گفت: صندوق فروش همان پوز معمولی یا صندوق مکانیزه است که آنهایی که کامپیوتر متصل به نرم‌افزار صندوق فروش دارند، نیازی به نصب پوز فروشگاهی ندارند.

طاری‌بخش در مورد اینکه آیا نصب صندوق مکانیزه فروش مقدمه‌ای برای اجرای قانون مالیات برارزش افزوده خرده‌فروشان است، گفت: صندوق مکانیزه فروش ربطی به شمول مالیات ندارد و گروه‌هایی که فراخوان شده‌اند و مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند، باید مالیات بدهند.

بر اساس قانون بودجه سال ۹۲ که هم‌اکنون در مجلس درحال بررسی است، معافیت مالیات بر درآمد ماهانه ۸۳۰هزار تومان تعیین شده که در سال معادل ۱۰میلیون تومان می‌باشد. مطابق با اعلام سازمان امور مالیاتی این قانون قابل تسری به واحدهای صنفی نیز می‌باشد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=5174
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شرط معافیت مالیاتی مشاغل آزاد
شرط معافیت مالیاتی مشاغل آزاد
شرط معافیت مالیاتی مشاغل آزاد
شرط معافیت مالیاتی مشاغل آزاد
شرط معافیت مالیاتی مشاغل آزاد