در گذشته آمار دقیق سرمایه‌گذاران را در بازار سرمایه اعلام کردیم و مقداری از سهام شناور در دست سرمایه‌گذاران خارجی است.

محدودیت‌های بانکی هنوز بر طرف نشده و سرمایه گذاران خارجی هنوز مشکل نقل و انتقال پول را دارند و قطعا این پتانسیل در بازار سرمایه وجود دارد که میزان سرمایه‌گذاران خارجی افزایش یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول (poolpress.ir‬)، حسن قالیباف اصل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص شرایط ورود نقدینگی در بازار سرمایه با ورود سرمایه گذاران خارجی بیان کرد: در گذشته آمار دقیق سرمایه‌گذاران را در بازار سرمایه اعلام کردیم و مقداری از سهام شناور در دست سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی درباره‌ی محدودیت‌های بانکی برای سرمایه گذاران خارجی توضیح داد:محدودیت‌های بانکی هنوز بر طرف نشده و سرمایه گذاران خارجی هنوز مشکل نقل و انتقال پول را دارند و قطعا این پتانسیل در بازار سرمایه وجود دارد که میزان سرمایه‌گذاران خارجی افزایش یابد.

قالیباف اصل با توضیح در مورد تعداد سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه گفت:بازار سرمایه در هفته از ۲ تا ۳ سرمایه گذار خارجی استقبال می‌کند ولی این افراد در حال حاضر در بازار سرمایه ایران فعال نشده‌اند .

مدیر عامل سازمان بورس اوراق بهاداردر خصوص شرایط ورود سرمایه گذاران در بازار سرمایه اظهار داشت:ایرانیان مقیم خارج از کشور با دارا بودن شناسنامه‌ی ایرانی می توانند کد معاملاتی گرفته و تفاوتی با سرمایه گذاران داخلی ندارندو بعد از دریافت کد ی توانند وارد معاملات شوند

وی در‌این‌باره افزود:اما افرادی که به عنوان سرمایه گذاران خارجی در بورس سرمایه گذاری می‌کنند ملزم به دریافت کد سرمایه گذاران خارجی شده این در حالی است انها نمی‌تواند با این کد در بورس ایران فعال شوند .

قالیباف اصل در پایان در خصوص مشکل نقل و انتقال پول برای سرمایه گذاران خارجی گفت:اگر مشکل نقل و انتقال پول در اینده حل شود سرمایه‌گذاران می توانند به راحتی در بازار سرمایه ایران وارد شوند .

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=50083
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رفع محدودیت‌های بانکی سبب رونق سرمایه‌گذاری خارجی
رفع محدودیت‌های بانکی سبب رونق سرمایه‌گذاری خارجی
رفع محدودیت‌های بانکی سبب رونق سرمایه‌گذاری خارجی
رفع محدودیت‌های بانکی سبب رونق سرمایه‌گذاری خارجی
رفع محدودیت‌های بانکی سبب رونق سرمایه‌گذاری خارجی