صندوق بین المللی پول اعلام کرد عربستان به علت نرخ بالای رشد اقتصادی با خطر افزایش تورم مواجه است و برای جلوگیری از تورم باید در سیاست های اقتصادی خود بازنگری کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، رویترز اعلام کرد صندوق بین المللی پول در ارزیابی دوره ای خود از اقتصاد عربستان از مقامات این کشور خواست از فرصت مازاد گسترده بودجه برای تعامل با ابهام درباره قیمت نفت در آینده استفاده کند.
این نهاد اقتصادی در بیانیه ای افزود، سیاست های اقتصاد کلان در عربستان باید هوشمندانه باشد تا ادامه رشد اقتصادی بالا موجب افزایش فشارهای تورمی نشود.
صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد بخش غیرنفتی عربستان در سال ۲۰۱۳ هفت و شش دهم درصد رشد کند هرچند نرخ رشد کلی اقتصاد عربستان چهار و چهار دهم درصد خواهد بود که بخشی از آن به علت پیش بینی کاهش تولید نفت در مقایسه با سال ۲۰۱۲ است.
نرخ تورم در عربستان به حدود چهار درصد افزایش یافته است. صندوق بین المللی پول اعلام کرد تورم در این سطح قابل قبول است ولی از مقامات عربستان خواست در صورتی که قیمت ها باز هم افزایش یابد آماده مداخله شوند. این صندوق افزود، در صورتی که تورم بیش از پیش بینی ها باشد یا شواهدی از بروز مشکل در عرضه دیده شود باید سیاست های اقتصاد کلان تعدیل شود یا روند اجرای طرح ها کند شود.
افزایش قیمت جهانی نفت به عربستان کمک کرد در سال های اخیر به مازاد بودجه زیادی دست یابد و بدهی های عمومی خود را به میزان چشمگیری کاهش دهد و ذخایر مالی خود را افزایش دهد. صندوق بین المللی پول شرایط کنونی را برای بررسی اجرای اصلاحات مالی بیشتر در عربستان مناسب دانسته است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=5003
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

خطر تورم بالا در اقتصاد عربستان
خطر تورم بالا در اقتصاد عربستان
خطر تورم بالا در اقتصاد عربستان
خطر تورم بالا در اقتصاد عربستان
خطر تورم بالا در اقتصاد عربستان