با افزایش ارزش معاملات، ورود نقدینگی جدید به بازار کاملاً محسوس است.

شاخص کل بورس در حالی افزایش ۵۴۳ واحدی را در نیمه معاملات امروز تجربه می‌کند که بانک‌ها نقش پررنگ‌تری ایفا می‌کنند، همچنین با افزایش ارزش معاملات، ورود نقدینگی جدید به بازار کاملاً محسوس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول ( poolpress.ir ‬) ، با آمدن اخباری از وصول مطالبات معوق بانک‌ها، تعدیل مثبت سود در شرکت‌های خودرویی و چشم‌انداز مثبت از آینده مذاکرات هسته‌ای، صنایع بورسی با برتری تقاضا با وجود عرضه‌های مقطعی و بالقوه در وضعیت سبز قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، تا لحظه تنظیم این خبر شاخص با افزایش ۵۴۳ واحدی آماده ورود به کانال ۷۶ هزار واحد پس از گذشت بیش از ۵ ماه خواهد شد و ارزش معاملات با روندی افزایشی نشان از ورود جریان نقدینگی جدید به بازار دارد.

براساس این گزارش، بانک‌های ملت، تجارت، صادرات، پاسارگاد، انصار، کارآفرین، سینا، پارسیان و اقتصاد نوین بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص دارند و در رأس این گروه هلدینگ مپنا به تنهایی ۷۰ واحد تا لحظه تنظیم این گزارش همراه با صف خرید بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص دارند.

در گروه خودرویی هم ایران‌خودرو با حضور فعال حقوقی‌ها بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشته و به دنبال آن سایپا، گروه بهمن، زامیاد، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری رنا در وضعیت سبز قرار دارد.

در فرابورس هم شاخص ۵ واحد مثبت شد و به عدد ۸۶۵ واحد رسید.

این روند مثبت و تأثیر مثبت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، بانک گردشگری، بانک خاورمیانه، ذوب آهن اصفهان، فولاد ارفع، بانک ایران‌زمین، بانک دی و پتروشیمی خراسان رقم خورده است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=49993
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

خودنمایی بانک‌ها در افزایش شاخص بورس
خودنمایی بانک‌ها در افزایش شاخص بورس
خودنمایی بانک‌ها در افزایش شاخص بورس
خودنمایی بانک‌ها در افزایش شاخص بورس
خودنمایی بانک‌ها در افزایش شاخص بورس