ادغام شعب کم‌بازده بانک صادرات

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به الزام بانک مرکزی به کاهش ۲۰ درصدی تعداد شعب بانک‌ها گفت: شعب کم بازده بانک صادرات حتماً ادغام خواهند شد و امیدواریم الزام بانک مرکزی را در سال جاری به طور کامل عملی کنیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، محمدرضا پیشرو با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های بانک صادرات در سال ۹۲ اظهار داشت: اصلی‌ترین برنامه بانک افزایش سود آوری از محل عملیات بانکی و کاهش اتکاء به سرمایه‌گذاری‌ها و شعب خارج از کشور است.
وی ادامه داد: کاهش اتکاء به سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر به دلیل دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر محدودیت در سرمایه‌های ثابت است؛ البته با توجه به اینکه شعب زیادی در خارج از کشور وجود دارد، پس از صدور رای قطعی دادگاه در مورد لغو تحریم بانک صادرات فعالیت بانک و حجم عملیات بانکی در خارج کشور به یکباره افزایش می‌یابد.
به گفته وی، شعب خارجی بانک برای روزهای بعد از لغو تحریم‌ها آماده است.
مدیرعامل بانک صادرات تصریح کرد: شعب کم بازده بانک صادرات حتماً ادغام خواهند شد و امیدواریم الزام بانک مرکزی مبنی کاهش ۲۰ درصدی تعداد شعب بانک را در سال جاری به طور کامل عملی کنیم.
وی با اشاره به نیاز این بانک به افزایش سرمایه، گفت: با توجه به حجم بالای عملیات مالی در این بانک، باید سرمایه بانک را افزایش دهیم و تلاش ما این است که در سال جاری این هدف محقق شود.
پیشرو با اشاره به اجرای برنامه «هر شعبه یک بانک» در سال جاری به فارس گفت: بر اساس این طرح با سیستم‌های طراحی شده دخل و خرج و سود و زیان هر شعبه قابل ارزیابی است؛ هدف این سیاست که هر شعبه بتواند EPS خود را به دست بیاورد.
مدیرعامل بانک صادرات برنامه دیگر بانک را وصول مطالبات معوق عنوان کرد و اظهارداشت: با وصول بخشی از مطالبات معوق نقدینگی جدید برای بانک استحصال می‌شود که می‌تواند به افزایش پرداخت تسهیلات کمک کند.
وی واگذاری املاک بلااستفاده را از جمله برنامه‌های دیگر بانک صادرات دانست و گفت: در واقع در قالب فروش شعب، بسیاری از املاک کم بازده به فروش می‌رسد تا نسبت ۳۰ به ۷۰ درصد تعیین شده بانک مرکزی محقق شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=4988
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ادغام شعب کم‌بازده بانک صادرات
ادغام شعب کم‌بازده بانک صادرات
ادغام شعب کم‌بازده بانک صادرات
ادغام شعب کم‌بازده بانک صادرات
ادغام شعب کم‌بازده بانک صادرات