مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: با وجود سهامداری از سال ۹۰ تاکنون بانک سرمایه هیچ سودی به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت نکرده است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: با وجود سهامداری از سال ۹۰ تاکنون بانک سرمایه هیچ سودی به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت نکرده است.

به گزارش پول پرس به نقل از ایسنا، دکتر شهاب‌الدین غندالی در مراسم افتتاحیه صندوق ذخیره فرهنگیان خراسان رضوی عنوان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان یک موسسه اقتصادی است و ظرفیتهای خوبی را برای مشارکت همه فرهنگیان در بخش خصوصی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: صندوق ذخیره فرهنگیان در اروپا و آسیای دور مورد استقبال واقع شده است و سرمایه‌گذاران و موسسات بزرگ اقتصادی در خارج از کشور مشتاق هستند صندوق ذخیره فرهنگیان در فعالیت‌های آنان مشارکت داشته باشند.

غندالی با بیان این که گاهی از داشته‌های خود غافل می‌شویم، اظهار کرد: در صحنه اقتصادی نیز چنین چیزی وجود دارد به طوری که آموزش و پرورش گنج بزرگی در زمینه اقتصادی است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با بیان این که معلم باید سه ویژگی داشته باشد گفت: اولین ویژگی این که دانش به روز داشته باشد و دارای مطالعات و آموزش مستمر باشد؛ دومین ویژگی داشتن چهره با نشاط است تا به دانش‌آموزان انرژی بدهد و سومین نکته اینکه پوشش مثبت داشته باشد و دانش آموزان را جذب کند که تمامی این سه ویژگی به وضعیت معیشت معلم باز می‌گردد.

وی افزود: در صورتی که معلم از لحاظ مالی و معیشتی تامین نباشد هر سه ویژگی ناخودآگاه از بین خواهد رفت و فرد مجبور است برای تامین نیاز خود به کارهای دیگر روی بیاورد.

غندالی با بیان اینکه آموزش و پرورش محجور مانده است تصریح کرد: در حال حاضر چیزی حدود ۱۴۶ هزار میلیارد تومان فقط هزینه جاری کشور و پرداخت حقوق کارمندان دولت است و این هزینه به جز اعتبارات عمرانی است. با وجود چنین شرایطی که منابع در آمدی نیز کم شده آیا دولت می‌تواند حمایت مستقیمی داشته باشد یا خیر؟

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور ادامه داد: دولت باید تمرکز خود را بر روی حمایت غیرمستقیم بگذارد. همچنین با سرمایه گذاری در فرصت‌های موجود می‌توان به سودآوری مناسب رسید.

وی با بیان این که فلسفه وجودی ایجاد صندوق ذخیره فرهنگیان خدمت رسانی به معلم است، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته دولت توجه خاصی روی موسسه نداشته و همیشه مدیری انتخاب شده بود که اقتصادی بوده و از یاد برده بود که موسسه و فعالیت اقتصادی در خدمت معلم است نه اینکه معلم در خدمت صندوق.

غندالی به اصلاح اساسنامه صندوق در برخی از بندها اشاره کرد و گفت: به طور مثال معلمینی که بازنشسته می‌شوند نیز از این پس می‌توانند به سهامداری خود در موسسه ادامه دهند و یا اینکه برداشت سود سهام ضمن خدمت نیز وجود خواهد داشت به طوری که سود به دو قسمت قابل برداشت و غیر قابل برداشت تقسیم خواهد شد و فرد می‌تواند بخشی از سهام خود را ضمن خدمت برداشت کند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور همچنین به ارایه خدمات بیشتر به فرهنگیانی که استفاده کمتری از خدمات رفاهی یا بیمه‌ای خود داشته‌اند، اشاره و عنوان کرد: امسال بیش از هزار میلیارد سود عملیاتی داشتیم و این درحالیست که ۵۰ درصد سود در دست ما نبوده و از طریق مسائل بانک سرمایه بلوکه شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه مشکلاتی که در خصوص بانک سرمایه ایجاد شد، ما را نیز با مشکل روبرو کرد که در حال حاضر فرد متخلف به نام ریختگران که ضمانت جعلی ارائه داده بود، در بازداشت به سر می‌برد.

غندالی افزود: تا زمانی که این مشکلات عمده حل بشود و این سرمایه به ما باز گردد ما نمی‌توانیم صورت جلسات و افزایش سرمایه خود را ثبت کنیم که امیدوارم تا یک ماه آینده این مشکل برطرف شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور یادآور شد: از سال ۹۰ تاکنون بانک سرمایه هیچ سودی به صندوق ذخیره فرهنگیان نداده است ولی با وجود نبود نیمی از سرمایه، سود بازدهی صندوق بالای ۴۳ درصد بوده است و این درحالی است که با شرایط رکود بورس نیز مواجه هستیم.

فرهنگیانی که از تسهیلات کمتری استفاده کرده‌اند کارت اعتباری یا پول نقد دریافت می‌کنند
وی همچنین با اشاره به ارائه کارت اعتباری به معلمان تصریح کرد: قرار است به کسانی که از تسهیلات فرهنگیان استفاده کمتری می‌کنند، هزینه‌ای که کرده‌اند تبدیل به اعتبار شود و بتوانند از این کارت اعتباری خرید کرده و یا حتی پول نقد دریافت کنند که این امر به زودی عملیاتی خواهد شد. تمام تلاش ما این است که از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده کرده تا سودش به جیب معلمان برسد.

غندالی همچنین با بیان اینکه در شش ماهه گذشته نزدیک به صد هزار نفر عضو جدید پیدا کرده‌ایم گفت: در حال حاضر ۸۱۴ هزار نفر در صندوق ذخیره فرهنگیان کشور عضو هستند.

میرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور خاطر نشان کرد: در بحث احداث پالایشگاه نیز در حال ورود هستیم و از کسانی که تمایل دارند در این زمینه با ما همکاری داشته باشند دعوت به همکاری می‌کنیم؛ ۳ تا ۴ پتروشیمی نیز مدنظر داریم و آماده حضور بخش خصوصی هستیم و کسانی که به دنبال کاسبی سالم و سود مناسب هستند می‌توانند به ما بپیوندند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=44258
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مشکلات بانک سرمایه برای صندوق ذخیره فرهنگیان
مشکلات بانک سرمایه برای صندوق ذخیره فرهنگیان
مشکلات بانک سرمایه برای صندوق ذخیره فرهنگیان
مشکلات بانک سرمایه برای صندوق ذخیره فرهنگیان
مشکلات بانک سرمایه برای صندوق ذخیره فرهنگیان