فیسبوک کمپانی بزرگی است که توانسته ظرف سه ماهه دوم سالجاری، سود خود از هر سهم را به ۲.۳ برابر ارتقا دهد.
به گزارش پول پرس به نقل از تسنیم، فیسبوک با انتشار گزارش مالی مختص سه ماهه دوم سالجاری خود از رشد فروش مبتنی بر شبکه اجتماعی خود تا ۲.۹۱ میلیارد دلار خبر داده در حالیکه این رقم در ابتدای سال ۱.۸۱ میلیارد دلار بوده است.
فیسبوک ۶۲ درصد از چنین رشد درآمدی را مربوط به راهاندازی تبلیغات روی دستگاههای بیسیم دانسته است.
محققان موسسات مِنلو پارک و وِدبوش سکیوریتی میگویند که پول سازترین راهکار حال حاضر فیسبوک، تبلیغات موبایلی است که صاحبان برند را با توجه به گستره کاربران این شبکه وادار به سرمایهگذاری برای حفاظت از برند و توسعه بازار به هر قیمتی میکند.
ارزش سهام این شرکت هماکنون ۷۵.۴۵ دلار است و روند صعودی آن ادامه دارد.
درآمد خالص این شرکت در بازه زمانی مورد نظر تا ۷۹۱ میلیون دلار ارتقا یافته که معادل سود ۳۰ سنتی روی هر سهم است. درآمد این شرکت از هر سهم در ابتدای سالجاری ۱۳ سنت بود.
هزینهها و مخارج فیسبوک نیز با ۲۲ درصد افزایش به ۱.۵۲ میلیارد دلار رسیده است.
مدیر اجرای فیسبوک گفته است که هماکنون ۱.۵ میلیون آگهی دهنده به این شبکه اجتماعی داریم.
این کمپانی در سال ۲۰۱۳ توانست ۵.۸ درصد از مجموع درآمدهای تبلیغاتی در حوزه دیجیتال را از آنِ خود کند در حالیکه سهم آن از درآمدهای این بخش در سال ۲۰۱۲ حدود ۴.۱ درصد بود.
میزان درآمد فیسبوک از این بخش در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد دلار بود که برای امسال پیشبینی شده به ۱۴۰ میلیارد دلار برسد.
فیسبوک هماکنون یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که ۶۵۴ میلیون کاربر به صورت روزانه از موبایل خود برای دسترسی به این سرویس استفاده میکنند.
انتهای پیام