علی رغم کاهش شدید قیمت طلا در روزهای گذشته تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که طلا هنوز یک سرمایه گذاری امن و مطمئن به شمار می رود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، سایت اینترنتی نیشن گزارش داد: گرچه قیمت طلا طی روزهای ۱۲ تا ۱۵ آوریل با بیشترین کاهش در ۳۰ سال اخیر روبرو شده است ولی کارشناسان و تحلیل گران بر این باورند که سرمایه گذاری در بازار طلا هنوز سرمایه گذاری ایمن و با ثبات خواهد بود.

بر اساس این گزارش، مارکوس گراب دبیر شورای جهانی طلا تاکید کرد عوامل زیادی که موجب افزایش متوالی قیمت طلا در ۱۲ سال گذشته شده است هنوز در بازار طلا وجود دارد.

جیمز استیل کارشناس ارشد موسسه اچ اس بی سی نیز تاکید کرد علی رغم کاهش ۱۰ درصدی قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۳ تاکنون پیش بینی می شود که قیمت هر اونس طلا امسال به بیش از ۱۵۴۲ دلار خواهد رسید.

وی پیش بینی کرد با افزایش تقاضا برای خرید طلا در بازارهای آسیا و بانک های مرکزی جهان قیمت طلا به زودی تثبیت خواهد شد.

شورای جهانی طلا نیز بر این باور است که ادامه بحران مالی و بدهی منطقه یورو و نگرانی های موجود نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت.

در حالی که بانک های مرکزی جهان به دنبال متنوع کردن ذخایر ارزی خود هستند ولی طلا هنوز سهم مهم و عمده ای در ذخایر ارزی بانک های مرکزی جهان دارد.

گراب اظهار داشت: در کوتاه مدت افزایش ارزش دلار و نگرانی های مربوط به فروش طلا از سوی بانک های مرکزی اروپا می تواند چالش هایی را برای قیمت طلا به وجود آورد ولی این عوامل در بلند مدت تاثیری بر قیمت طلا و درخشش آن نخواهد داشت.

به گزارش طلا وی در ادامه افزود: علی رغم نوسانات شدید قیمت طلا در هفته های اخیر به نظر می رسد نیروهای ساختاری بازار هنوز به فعالیت خود ادامه خواهند داد. تقاضای طلا در چین و هند هنوز به شدت رو به افزایش است.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=3910
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

طلا هنوز یک سرمایه گذاری مطمئن و باثبات است
طلا هنوز یک سرمایه گذاری مطمئن و باثبات است
طلا هنوز یک سرمایه گذاری مطمئن و باثبات است
طلا هنوز یک سرمایه گذاری مطمئن و باثبات است
طلا هنوز یک سرمایه گذاری مطمئن و باثبات است