اسکناس‌های جدید ۵ یورویی از امنیت بیشتری در مقایسه با سری قبل برخوردار است.اسکناس‌های قدیمی یورو همچنان از اعتبار برخودار است اما به مروز زمان از بازارها جمع‌آوری خواهد شد و تاریخ نهایی اعتبار آنها نیز متعاقباً اعلام خواهد شد. بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که اسکناس‌های قدیمی یورو پس از اعلام پایان اعتبار آنها، تنها در شعب بانک مرکزی منطقۀ یورو قابل تعویض است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، بر روی اسکناس‌های جدید، طرح یوروپ( یا همان اروپا) پرنسس افسانۀ یونان باستان است که طبق افسانه‌ها به اذن زئوس، به میش تغییر شکل داده است و در نهایت نام آن برای قارۀ اروپا انتخاب شده است. طرح “یوروپ” برای اسکناس جدید ۵ یورویی از ظرفی(متعلق به قرن چهارم) که در موزۀ لوور پاریس نگهداری می‌شده، انتخاب شده است.

امنیت بالای اسکناس‌های جدید، هولوگرام و پیش‌زمینۀ به کار رفته در آن، امکان تقلب را کاهش داده است. رنگ‌های متفاوت به همراه پیش‌زمینۀ درخشان که با نور تغییر رنگ می‌دهد، از دیگر ویژگی‌های اسکناس‌های جدید ۵ یورویی است.

ماریو دراگی، رئیس ایتالیایی بانک مرکزی اروپا پیشتر گفته بود: اسکناس‌های جدید یورو از امنیت بیشتری در مقایسه با اسکناس‌های سری قبل برخوردار است. بر روی اسکناس‌های طرح جدید خط سیریلیک- سومین الفبای رسمی اتحادیه اروپا نیز دیده می‌شود. البته اسکناس ۵ یورویی همچنان شکل سنتی خود-اعم از رنگ خاکستری و سبک معماری به کار رفته در آن- را حفظ کرده است.
بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که در سالهای آینده اسکناس‌های جدید ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ یورویی را روانه بازار خواهد کرد. برای سال ۲۰۱۴ اسکناس ۱۰ یورویی وارد بازار خواهد شد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=3908
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اسکناس‌ ۵‌یورویی در راه بازار
اسکناس‌ ۵‌یورویی در راه بازار
اسکناس‌ ۵‌یورویی در راه بازار
اسکناس‌ ۵‌یورویی در راه بازار
اسکناس‌ ۵‌یورویی در راه بازار