در نخستین روز کاری سال ۹۳، تعداد ۴۲۹ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۹۳۸ سهم به ارزش یک هزار و ۲۴۷ میلیارد و ۸۷۲ میلیون ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.

به گزارش پول پرس به نقل از سنا، امروز شاخص کل با ۱.۹۰ واحد کاهش به ۷۹ هزار و ۱۳ واحد رسید و ارزش بازار سهام نیز در پایان معاملات ۳۸۵ هزار میلیارد تومان بود.
خرید و فروش های امروز بازار سهام در ۴۳ هزار و ۸۲۱ دفعه انجام شد و محصولات فلزی بیشترین ارزش معاملات را میان سایر گروه های بورسی به خود اختصاص دادند.
از میان شرکت ها نیز، معاملات بر روی سهام پالایش نفت بندرعباس با ۱۰۵ واحد، بیشترین تاثیر منفی و بانک صادرات با ۳۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص به جای گذاشت.
در نتیجه معاملات امروز، شاخص صنعت با ۳۷ واحد کاهش به ۶۵ هزار و ۷۹۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۷۷ واحد افزایش به ۹۱ هزار و ۵۵ واحد، شاخص بازار اول با ۶۶ واحد افزایش به ۵۸ هزار و ۶۷۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۵۶ واحد کاهش به ۱۵۲ هزار و ۸۴ واحد رسید.
شرکت های سرمایه گذاری اعتبار ایران، سرمایه گذاری آتیه دماوند، سرامیک های صنعتی اردکان و سیمان شرق امروز بیشترین افزایش قیمت و شرکت های لبنیات کالبر، فنرسازی زر، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان، تامین ماسه ریخته گری و الکتریک خودرو شرق بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
برترین تقاضا هم برای سهام شرکت های گروه صنعتی پاکشو، سیمان فارس و خوزستان، داروسازی زهراوی، سایپا و سرمایه گذاری خوارزمی و برترین عرضه برای سهام شرکت های مپنا، حفاری شمال، پالایش نفت بندرعباس، نیروترانس و سرمایه گذاری اعتبار ایران ثبت شد.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=32653
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

معاملات بورس در نخستین روز ۹۳
معاملات بورس در نخستین روز ۹۳
معاملات بورس در نخستین روز ۹۳
معاملات بورس در نخستین روز ۹۳
معاملات بورس در نخستین روز ۹۳