مدیر امور بورس‌های سازمان بورس با تشریح جزئیات جدید افزایش توان اعتبار حقوقی‌ها که توسط شرکت‌های کارگزاری ارائه خواهد شد، گفت: به زودی نقدینگی بسیار سنگینی برای حمایت از سرمایه‌گذاران وارد بورس می‌شوند.

به گزارش پول پرس به نقل از فارس، محمود رضا خواجه نصیری، با اعلام خبر افزایش توان اعتباری خرید توسط شرکت‌های حقوقی در بازار سهام تأکید کرد: ضوابطی که امروز تصویب شد و به زودی ابلاغ می‌شود، تقاضای بازار را به شدت تحریک خواهد کرد.

وی ادامه داد: با بهبود تقاضا از طریق خرید تسهیلات اعتباری که پیش از این در تمام بورس‌های دنیا تجربه موفقی داشته است، بازار به شرایط مطلوبی باز خواهد گشت.

مدیر امور بورس‌های سازمان بورس گفت: با ابلاغ این مصوبه که دقایقی پیش انجام شد، کارگزاران دارای رتبه الف و ب امکان خواهند داشت که بیش از ۱۰ میلیارد ریال سرمایه حقوقی‌ها، تا ۱۰ برابر کفایت سرمایه صاحبان سهام کارگزاری اعتبار تخصیص دهند.

وی ادامه داد: این اقدام با رعایت تمام ضوابط مربوط به تخصیص اعتبار انجام خواهد شد و شرکت‌های حقوقی تا ۵۰ درصد از اعتبار یک شرکت کارگزاری را در اختیار خواهند گرفت.

خواجه نصیری گفت: پیش از این در نهایت تا ۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده می‌شد که پس از این با ابلاغ مصوبه جدید کارگزاری‌های رتبه الف و ب تا ۱۰ برابر حقوق صاحبان سهام شرکت امکان اعتباردهی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه پیش از این شرکت‌های حقوقی بسیاری درخواست میزان افزایش اعتبار را ارائه کرده بودند، گفت: امروز با توجه به شرایط بازار و لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران سازمان بورس اوراق بهادار این مصوبه ابلاغ خواهد شد.

خواجه نصیری تأکید کرد: با تخصیص چنین اعتباری، حجم نقدینگی سنگینی وارد بازار شده و اشخاص حقوقی بزرگ امکان تزریق نقدینگی بیشتری به بازار خواهند داشت.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=30977
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

جزئیات افزایش توان اعتبار در بورس
جزئیات افزایش توان اعتبار در بورس
جزئیات افزایش توان اعتبار در بورس
جزئیات افزایش توان اعتبار در بورس
جزئیات افزایش توان اعتبار در بورس